Jump to content

Sending av våpendeler til USA


Humbo

Recommended Posts

Hvis våpnet er kjøpt i Norge kan du la importøren ordne opp.

Hvis ikke må du ha eksportlisens fra Utenriksdepartementet.

For å få dette må du ha en importtilladelse fra mottager.

 

Alt dette blir så dyrt at det lønner seg å kjøpe ny tønne fra importør.

 

PS. Jeg sendte akkurat en gammel M98k til en kjenning i USA. Dette kostet over 4600,- med alle papirer.

SAS måtte søke overflyvingstillatelse over Danmark fordi flyet gikk den ruta.

Bare flyfrakta kom på over 4000,00.

Link to comment
Share on other sites

kanskje det er billigere og la en børsemaker i Norge gjøre jobben?

 

Ikkje for å fornærme nokon, men dei børsemakarane eg kjenner til ville eg ikkje latt utføre ein slik operasjon. Om nokon kjenner til børsemakarar som dei veit utfører førsteklasse arbeid, så kan eg vurdere det. Men du har rett, om kanskje ikkje billegare, så vil det iallfall vere mykje enklare å få det utført her i landet.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Ikkje for å fornærme nokon, men dei børsemakarane eg kjenner til ville eg ikkje latt utføre ein slik operasjon. Om nokon kjenner til børsemakarar som dei veit utfører førsteklasse arbeid, så kan eg vurdere det. Men du har rett, om kanskje ikkje billegare, så vil det iallfall vere mykje enklare å få det utført her i landet.

 

Nysgjerrig spurt, hva er det som er så gale at ingen børsemakere her i landet kan fikse det? Det er vel grense for hvor dårlig en ny tønne faktisk kan være og hvor komplisert det er å løse det?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...