Jump to content

Olje tennstift


Stegge1

Recommended Posts

Just now, Ruger #1 said:

Spørs hva du sprayer med. Enkelte oljer vil tørke ut, og bli tjukke/seige.

 

..og hvis ingen av dere Gud`s lam har fått det med dere, jeg snakker om den eneste Profeten..

Fluna Tec... prøv, ...og se lyset :thumbup:

 

Nylig gått til innkjøp av Fluna-tec og ser fram til å teste det ut. Hva bruker du for å rengjøre våpenet mellom Fluna-tec behandlingene? Har tidligere brukt vanlig våpenolje til å fjerne karbon og diverse, mulig jeg tar feil, men fluna-tec egner seg vel ikke like godt til dette?

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Ruger #1 said:

Spørs hva du sprayer med. Enkelte oljer vil tørke ut, og bli tjukke/seige.

 

..og hvis ingen av dere Gud`s lam har fått det med dere, jeg snakker om den eneste Profeten..

Fluna Tec... prøv, ...og se lyset :thumbup:

Bruker crc våpenolja 

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, arnegun said:

Tolker det da som at du rengjør våpenet med våpenolje -> avfetter -> påfører fluna-tec?

.Hva er våpenolje? Har den noe rengjørende effekt? Mulig den løser opp noe fastsatt slam Vi må skille litt mellom snørr, og barter :winke1: 

Til rengjøring bruker man solventer, karbon, og kobberløsende midler etc. 

"Våpenoljer" bruker man til å få glideftater til å gli bedre, og for å gi en korrosjonshindrende hinne på værutsatt stål. 

Derfor min profeti ang. Fluna Tec. Er ikke sponset (burde bil det nå) :winke1: Bare det beste jeg har brukt de siste 30+ åra. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Ruger #1 said:

.Hva er våpenolje? Har den noe rengjørende effekt? Mulig den løser opp noe fastsatt slam Vi må skille litt mellom snørr, og barter :winke1: 

Til rengjøring bruker man solventer, karbon, og kobberløsende midler etc. 

"Våpenoljer" bruker man til å få glideftater til å gli bedre, og for å gi en korrosjonshindrende hinne på værutsatt stål. 

Derfor min profeti ang. Fluna Tec. Er ikke sponset (burde bil det nå) :winke1: Bare det beste jeg har brukt de siste 30+ åra. 

 

 

Jeg bruker som regel kun våpenolje til lett rengjøring når våpenet ikke er veldig skittent, da bruker jeg ymse solvent. Men skjønner hva du mener. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...