Jump to content

Feil kaliberbetegnelse


rypert

Recommended Posts

Fikk hagla mi i posten idag sammen med gjenpart av våpensøknaden. Hagla er i kaliber 12-89, men forhandler har skrevet 12-86 på gjenparten, av en eller annen grunn. Vil dette by på problemer ved ammokjøp i 12-89? Ser på våpenkortet til den andre hagla jeg har i 12-76, at der står det bare 12 under kaliberbetegnelse, og ikke noe om lengde på kammer. Sendte mail å ba de endre til 12-89 hvis ikke de allerede har sendt inn til våpenkontoret, og i sistnevnte tilfelle ringe og rette opp feilen. Men vet ikke om det betyr noe som sagt. Meninger?

Link to comment
Share on other sites

Klarte å oppgi riflekaliber 5,56x52R til en kombi jeg søkte på jeg. Gikk det og! Skulle så klart vært 5,6x52R. Leverte tilbake denne da løpet var skjevt og kjøpte en kombi med .222 på samme søknaden. Kjapp telefon til politiet, og vips, alt i orden. Måtte bare få med papir fra selger på kaliberet som skulle sendes inn sammen med gjenparten av tillatelsespapirene. Fikk for øvrig kjøpt .222 patroner på "5,56-søknaden" og (tar jo en halv evighet før kortet kommer i posten, så tillatelsespapirer og kvittering på våpenet må brukes i stedet). Så alt er ikke like vanskelig støtt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...