Jump to content

Matefeil på Pardini RF cal 22


Morten B

Recommended Posts

Hei

Jeg opplever stadig matefeil på min Pardini RF cal 22. Patronen føres ikke inn i kammeret, men stuker seg fast i overkant og patronen blir slått skjev av sluttstykket. Jeg har prøvd å bytte magasin og prøvd forskjellig ammunisjon (CCI og SK). Er det børsemakerjobb eller bytting av magasin?

 

 

Mvh

Morten B

Edited by Morten B
Link to comment
Share on other sites

Det første jeg ville gjort er å plukke fra hverandre magasinene og pusse dem grundig innvendig. Det legger seg en del lort inni. Jeg brukte kammerbørste til AG3 på magasinene på den jeg hadde. Kammerbørsten til AG3 er i nylon om du ikke har vært borti sorten. Tilbringeren må også pusses. Se i samme slengen etter sår og hakk på tilbringer, spesielt på flatene som glir mot innsiden av magasinet.

Edited by glockoman
Link to comment
Share on other sites

On 11/6/2020 at 9:32 PM, Morten B said:

Hei

Jeg opplever stadig matefeil på min Pardini RF cal 22. Patronen føres ikke inn i kammeret, men stuker seg fast i overkant og patronen blir slått skjev av sluttstykket. Jeg har prøvd å bytte magasin og prøvd forskjellig ammunisjon (CCI og SK). Er det børsemakerjobb eller bytting av magasin?

 

 

Mvh

Morten B

Var plaget med akkurat det samme. Det var magasin (to med samme feil) - nytt magasin og null plunder siden.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...