Jump to content

Meopta r2 2-12x50 vs zeiss v6 2-12x50


Resuam

Recommended Posts

Hva er best? Er det noen forskjell? Er de overpriset? Underpriset? Bør man styre unna begge?

Liker kulebanekompensatoren på meopta bedre. Der er det tre ringer som kan justeres individuelt. Zeiss sin er heller ikke dårlig, men da må man bruke app eller tabell. Er det noen som har erfaringer med den ene eller begge?😊

Link to comment
Share on other sites

Mener klart at kompensator på et jaktsikte skal være låsbar, iaf om tårnet ikke er lavprofil og tregt på kneppa. Meoptaene jeg har gir ikke spesielt harde knepp, så ville ikke gått for disse med åpne tårn uten låsing. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Er det jakt kikkert? Da trenger du vel ikke det? Brukte min til «semi langhold» med ei 308 rifle. Funker, men til LH hadde jeg behov for en annen kikkert. Kan kun gjøre kjappe justeringer for høyde, men du må merke tårnet selv eller bruke tabell. Retikkelet har jo også sine begrensinger for LH. Som jakt kikkert er den meget bra! 

Link to comment
Share on other sites

Asv har jeg, asv+ er noe annet. 
er vel 900,- ekstra for utvendig høydetårn(asv) og funker meget bra med tabell for riktig ammo. Veldig greit hvis man skyter på forskjellige avstander!
Hvis du lurer på om du skulle hatt asv, er det bare dumt å ikke kjøpe det. Kjipt å angre. Det er også mye dyrere å bytte kikkert eller sende inn for montering. Kostnaden er så liten, at det er bare å kjøpe med en gang.

meopta optika 6 er også fine kikkerter til en billig penge. Den får du også med tårn på begge veier. Men optisk er den nok ikke på høyde med v6 zeiss..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...