Jump to content

Bernardelli Roma 4


røde hunder

Recommended Posts

Hei. 

På starten av nittitallet ble jeg forelska i en Bernardelli Hemingway. Har siden tråla diverse annonser på Finn, og rett før jul dukka en Nydelig sak i kaliber 12 opp. 

Jeg fikk oppgitt kolbe mål og tilstand, tok sjansen og smelte til. Da børsa kom på nyåret, viste det seg å være et aldeles nydelig eksemplar av våpenet. 

Kaliber 12/70

Faste choker 1/4 og 3/4

Engelsk skjefte

68 cm løp

Enkel avtrekker (ups) 

Børsa er god og skyter bra. 

 

Så til spørsmålet:

Jeg finner lite på nettet om Bernardelli fra tidlig 90-tall. Derfor lurer jeg på om det er noen her inne som kan si noe om disse haglene, og om det evt er noe man bør være obs på. All info er av interesse, så bare fyr løs. 

Jeg er altså ikke ute etter prisvurdering, men all info om Bernardelli sine sideliggere er interessant, da jeg rett og slett er nysgjerrig

IMG_20200709_142434.jpg

IMG_20200709_142451.jpg

IMG_20200709_142504.jpg

IMG_20200709_142516.jpg

IMG_20200709_142649.jpg

Edited by røde hunder
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, Chiefen.v-2 skrev:

Husker det sto en slik i kaliber 20 på den siste sportsforretningen i byen. Utrolig smekker og fin!

Joda, fin børse! Tror det var Våpensøilen som var importør av dem. Det jeg har lest og hørt om dem, er bra.Nå er det jo sikkert noen som er bekymra for om det er mulig å oppdrive nye deler hvis det går ei fjær eller ei nål, men det går nok an å få smidd sjøl om det koster litt. Fikk  forresten med brosjyren fra da børsa var ny, og der var det absolutt flere fine våpen. 

Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, røde hunder skrev:

Nei. 

Sideplatene er ikke ekte, og det er en bokslås. 

Det var det jeg trodde. Jeg mener Tobias Hassel,svensk hagleentusiast,hadde en artikkel om Bernardelli i "Vapentidningen" for en tid tilbake..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...