Jump to content

Løpslengde - Hagle/Repeter


Balci

Recommended Posts

Nå husker jeg ikke helt, men på 1/2auto og pumpe er vel kravet 55cm.

 

Det kan se ut til at den nye foreskriften forenkler dette til løpslengde på 400mm og totallengde på 840mm (aløtså det samme som rifle). Men den foreskriften er ikke tredt i kraft ennå, så løp under 55cm er forbudt.

 

Og så kommer det til å smelle noe helt for færdligt med 40cm løp på hagle (selv 55cm smeller godt for skytter).

Så for min del forblir nok løpslengden på 71cm. :wink:

 

 

Edit to siste avsnitt lagt til.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

55 får vell holde.

 

Kan jeg finne noe slikt hos den lokale børsemakern? eller skal jeg ta sjansen å bestille fra midway? Vil helst holde den 100% lovlig.

 

Og er det noe poeng i det heletatt å skyte lerduer/jakt med et 47-55cm løp? Eller er det rent ''home defense''?

 

Edit;

 

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=813264

 

Dette løpet klarer slugs og?

 

Må jeg registrere et nytt løp om jeg skal kjøpe elektronisk?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 weeks later...

jeg har sjekka litt rundt ang dette, da jeg har lyst på kortløp til 870'n min til skogsfugljakt.

Har en kompis som har jakta med 18" løp i mange år på støkkjakt, og det funker som fa**.

perfekt innimellom trærne i gammelskogen, og med rett choke er det helt genialt. Du får jo uansett ikke lange hold i slikt terreng.

Om det er noen fordeler med å gå enda lenger ned, det har jeg ikke forutsetninger for å si noe om, men 18"løp skal på rifla mi iallefall.

Så kan jeg heller bruke 66cmløpet med Turkey Choke, og Heavy Shot til langholdskyting av Gås, Rev og rådyr. Gås er iallefall stein dau på 60m hold med den redskapen:-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...