Jump to content

Løpslengde Sauer 200 STR


Rønningen

Recommended Posts

Hei

 

Jeg antar temaet allerede er belyst flere steder på forumet, men mine evner til å velge gode søkeord er åpenbart utilstrekkelige til å avdekke det gullet som utvilsomt ligger begravet i et antall tråder. Så da får man, med lua i handa, nakken bøyd i respektfull ærefrykt og skjelvende stemme, forsøke å tilegne seg hittil utilgjengelig kunnskap fra forumets eminente medlemmer. Temaet som ønskes belyst, for en blodfersking, er valg av pipe på fremtidig nyanskaffet Sauer 200STR - valget står som sikkert kjent mellom 67, 70 og 74 cm, og jeg er litt usikker på hva jeg skal velge?  Jeg heller mot 70cm, da det fremstår som et trygt valg midt på treet. Men hvilke fordeler vil jeg eventuelt ha av å gå for 74cm? Eller 67 cm? Det er selvfølgelig dette med vekt, som jeg ikke er så bekymret for - i utgangspunktet tenker jeg dette blir banebruk og intet mer enn det. Langholdsskyting er en ambisjon, og så får vi se om det blir noe av det. Jeg vet utgangshastighet er hakket høyere med lengre pipe, men jeg vet ikke hvor mye dette har å bety i praksis.. Og så er det vel også relativt godt kjent innenfor skyttermiljøet at det er betraktelig enklere å korte ned en pipe enn å korte opp..

 

Takker for all hjelp!

Ole

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte tidligere 74 pipe da jeg syntes den ble stødigs når jeg skjøt stå. Nå som jeg har konvertert til V55 bruker jeg 70 pipe da den er lettere å få inn i våpenskapet. Får uansett nok fart i den til det jeg skal til med innenfor DFS.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har både 74 og 67 cm pipe til min. Foretrekker 74cm løpet til liggende skyting med to-fot. Det føles litt stødigere pluss at det gir en god del høyere utgangshastighet.

67cm løpet kjøpte jeg først og fremst med tanke på jaktfelt og grovfelt. Blir en god del mer hendig børse for improviserte stillinger i grovfelt med det korte løpet synes jeg.

 

Den beste søkemotoren for kammeret.no er faktisk google. Bare et tips. 😀 

Søkefunksjonen innpå her suger balle. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...