Jump to content

Komplettere garderoben


40årskrisa

Recommended Posts

Egentlig ikke en ren «rifletråd» sak, men fant ikke bedre plass så admin må gjerne flytte om dette passer bedre en annen plass.

 

Kjenner jeg har veldig lyst til å utvide garderoben litt fra dagens ene 308 og en 12/76

Har jeg bruk for mer? Neppe, for det jeg har dekker mitt behov -men jeg har lyst på😂 så tenkte slenge inn fire søknader jeg kan ha i bakhånd om det dukker opp noe pent brukt...

Har lyst på en finkalibret rifle i 223 og/eller 22 samt en 20 hagle (fugl) og kanskje en kombi av noe slag... (rådyr/sjøfugl)

Da må vel garderoben bli rimelig komplett eller er det noe annet som kan være kjekt å ha?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var deg (som Jokke sa), så ville søknadsbunken sett ca. sånn ut:

Repeter (bolt) 22lr 

Repeter (bolt) 223

Repeter (Bøylerifle) f.eks i 30-30

Enkeltskudd (kipp) 260 rem / 7-08 e.l.

 

Siste er ikke helt sant da, hadde nok blitt bolt den også til meg, men ihvertfall en lett en. Andre vil kanskje ha litt mer variasjon.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Denne lysten ja. Havesyken. Den er stygg.

Den sammenlignes med aids av enkelte. Du dør ikke av den, men med den.

 

Hvis du kjøper en T1x 22LR, en liten smekker Fox i 223, en fin Sabatti 20 og en grei finsk kombi så tenker du at det er komplett.

 

Så kommer tankene snikende....

 

Kanskje en Anschütz i 22LR hadde vært moro, de er jo så presise.

En Vixen med ny pipe i 223 hadde vært saker, det er tross alt den alt det andre måles mot.

Hva med en Beretta hagle? Et smykke.

Sauer 54 ja, mon tro hvordan man får importert en sånn?

 

Sånn går det, år etter år.

Usunt er det absolutt ikke, du skader ingen, så det er bare å omfavne tanken på en evig søken etter den perfekte garderoben.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Må jo vera ein god del psykologi inn i bildet her. Kvifor ikkje berre slå seg til ro med da ein har? Blir mykje billigare og,  klare eg da? NEI. Er ikkje så hardt angripende eg da men har hatt 2 salongrifler, ei 222 rifle samt to 6,5x55 rifler.

 

Skreiv ein anna plass at .223 kjøpet var lagt på is, no skulle eg klara meg med 6,5x55 til alt. Dette var planen korleis ser da ut no: eg spinne vidare i mitt eget sinn akkurat no er da ikkje type rifle lengre men CM vs stainles. Att og fram for og imot alle slags idea og innfall. Kvifor er da sån når da gjeld rifler?

 

Når da gjeld bilar bryr eg meg overhodet ikkje, vedlikeheld bilen men den underliggande tanken er alltid og legga ut absolutt minst muligt pengar på den, utseende er heilt uvesentligt, berre ein som bruke minst muligt drivstoff og ikkje dett sund. Kler og sånt arver, får av arbeidsgiver eller Fretex utenom boxere og sokkar der går da i Biltema ellers bryr eg meg ikkje kva merke og type da er.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...