Jump to content

Arv av hagle


Bonesdaily

Recommended Posts

Hei Kammerat, Jeg har arvet en frekk liten sak etter min avdøde farfar. Nærmere bestemt en Pietro beretta fucile rinforzato speciale.

Også kalt en "sekkhagle" en fin liten enkelt løper i kaliber 12/70.

Den er per dags dato registrert på min far som affeksjon. Det jeg lurer på er, når jeg skal levere søknad på den. Er det lurest for meg å søke på grunnlag av affeksjon eller burde jeg søke på den som jaktvåpen?

Kan jeg skyte med den i det heletatt hvis den er registrert på meg som affeksjon?

 

Ny på forumet så vær snill med meg.

Hilsen Morten

Link to comment
Share on other sites

Er det virkelig så firkantet?
Kan ikke far selge / overdra et fullt brukbart våpen som han har registrert på seg som affeksjon, til sønn som vil bruke det på jakt?
(Våpenet blir da naturligvis omdefinert til jaktvåpen i sønnens garderobe).

Link to comment
Share on other sites

17 minutter siden, seawolf skrev:

Er det virkelig så firkantet?
...

 

Da har jeg nok uttrykt meg klønete, eller ufullstendig. Det jeg prøvde å uttrykke er det sammen som @bardp presiserer.

TS må sørge for å ikke søke med grunnlag i affeksjon, hvis han/hun har tenkt å bruke hagla. Således "omdefineres" bruksområdet til hagla i eierskiftet. Nåværende eier skal også ha anledning til søke om å få endret bruksområde, selv om den fortsatt står i hans eie, så vidt jeg vet.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...