Jump to content

Ballistikk-app


audungk

Recommended Posts

Aner ikke om det er interessant eller relevant, men:

 

Etter å ha snakket litt på banen med en som skyter langt bedre enn hva jeg kan håpe på de neste årene, kom idéen om en enkel men brukbar ballististisk verktøykasse opp. Siden ting blir bedre om man får innspill, så tenkte jeg å opprette en tråd her, for å høre om det er noen som er interesserte i å teste appen jeg lager.

Noen forbehold:
- Appen blir bare tilgjengelig på iPhone. Det er et hobby-prosjekt ved siden av alt annet, så jeg kommer ikke til å prioritere Android på overskuelig fremtid. Sorry
- Appen jobbes med når jeg har tid. Foreløpig er eneste feature å få utregnet klikk inn til sentrum, men jeg ser for meg å få lagt inn flere features etterhvert.

Her aner jeg ikke hva som er nyttig eller ikke, men jeg ser for meg:
- Muligheten til å legge inn ladninger(?)

- Regne ut ballistisk (atmosfærisk påvirket) offset fra da du skøyt inn

- Regne ut kulebane/lage klikktabell.

- Logge treff/treningsdagbok

Har du lyst til å teste, kan du sende meg mailadressen din på en PM. Kom nesten i mål med innskytings-utregningen i kveld, så det er håp for at en veldig enkel testutgave blir tilgjengelig om ikke alt for lenge. 

Moderatorer må bare slette/flytte/endre tråden om den ikke er relevant eller aktuell, men dette forumet virker som et greit sted å starte 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nettet er fullt av slike apper - jeg har sikkert 4-5 installert på min telefon, og ungene har 2 hver... Akkurat det med treningsdagbok er ikke inkludert i dem, så det er interessant. Men da som kun det, og frikoblet fra en annenrangs ballistikkapp. (ikke bli fornærmet her, de gode ballistikkappene er GODE, og et par er hinsides det en privatperson får til)
Jeg har sett en del logge/ treningsdagbokapper for bueskyttere, og bruk et par, men de har forduftet fra telefonen min på mystisk vis - for skyttere har jeg bare registrert at det fins, ikke studert dem. Så det kan det være et (lite) marked for.

 

K

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, M67 said:

.... (ikke bli fornærmet her, de gode ballistikkappene er GODE, og et par er hinsides det en privatperson får til)
....

På ingen måte fornærmet, bare glad for tilbakemeldinginger! Oppriktig takk!

 

Jeg har jobbet ti år med apputvikling, så selv om jeg ikke har den erfaringen med ballistikk og langhold, så er motivasjonen min å prøve selv, for å se om jeg kan få til noe bedre enn det som finnes fra før Minnes at det fantes smarttelefoner før iPhone, uten at jeg skal dra den sammenligningen for langt. 

 

Lager en app fordi det er noe jeg kan, ballistikk fordi jeg ikke kan og har lyst til å lære meg noe nytt. Har ingen misjon om å leve av det, gjør det mest fordi det er gøy å lage noe.

 

Mislykkes jeg, vel, da har jeg uansett lært en mengde ny kunnskap på veien

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...