Jump to content

Kongsberg Colt presisjon


Terje St

Recommended Posts

Hei er det mulig å øke presisjonen i en gammel Kongsberg Colt ? Den sprer ganske mye . Mulig løpet er slitt ut men den er nummer lik og hadde vært morsomt å få bedre presisjon i den . Tenker kansje 

ny kroning som første steg for å se om det hjelper . 

Hva tror dere her inne ? 

Men ny pipe hadde jo kansje vært et alternativ for skyting og beholde den gamle for verdien på våpenet . 

 

Link to comment
Share on other sites

Evt. kjøp en moderne 1911/2011 til å skyte med og reserver gamlingen for litt koseskyting av og til. 

 

Jeg klarer ikke å skyte med gamle, originale 1911/1911A1 uten hansker. Med mitt høye grep slår hanen opp arret mellom peke- og tommelfinger på høyrehånden etter ett magasin. Jeg begynner å blø, bytter hånd og etter neste magasin blør jeg fra begge hender 😁

 

Har skyteren en moderne beavertail er det ikke antydning til problemer.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hvis man ikke er mer enn vanlig hobbyskytter, som de fleste er, er det problemer i Norge med å få tillatelse til og eie 2 stk 45acp av Politiet.

 

Jeg ville skaffe meg ei ekstra ny pipe tilpasset av bøssemaker for å unngå unødvendig slitasje pga mulig "slark" fra ei dropinpipe. 

 

Billigste forsøk på å forbedre presisjonen er å installere en "groupgripper". Den fungerte forbausende bra på en gammel skranglete Colt i 9mm som en kompis hadde for mange år siden. Så en slik på finn til noen få hundrelapper for et par uker siden.

Edited by Torf
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...