Jump to content

Valg av 17hmr


StephanH

Recommended Posts

Browningen er veldig lett så kanskje ikke like lett å skyte godt med som de andre?

Cz 455 er jo presise våpen men ofte veldig slik "traktor" de virker men er ikke pent laget.

Tikkaen har jeg ikke noe erfaring med.

 

Besøk butikker og se på/ ta på våpnene så velger du den du syns passer deg best :) 

Link to comment
Share on other sites

CZ 455 er vell det mest taktiske, grunna att det er eit systemvåpen.

 

Eg har på lån ein CZ 455 17HMR som eg nyttar til revejakt.(eg har berre hatt den med meg på jakt to kveldar, men kjøyrt igjennom 30-40 skot på blink) Den har varmintløp og laminatstokk, det gjer ho tong, men presis. 

Traktorfaktoren, som nemnt overfor er tilstades. Den har ein skrapete sluttstykkegange. Hadde børsa tilhøyrt meg, hadde eg nokk forsøkt og polere litt. Avtrekket tykkjer eg er godt.

 

Sjølv så er eg ute etter og få prøve ein Browning T-Bolt.

Den lave vekta finn eg veldigt tiltalande med tanke på bruk på fjellet.

Dersom børsa er for lett, så er jo stokken hul. Her er ein tråd på forumet der vedkommande la inn ekstra vekt i stokken.

 

Tikka tykkjer eg er kjedeligt. Alle har jo tikka 🙈

(Forsåvidt gjelder det ogso CZ😁)

 

Link to comment
Share on other sites

Weihrauch og Anshutz lager også rifler i kaliberet. Tror førstnevnte ligger rundt prissjiktet til Browning og Tikka. Jeg vill uten tvil valgt tysk (med mindre du f.eks ikke har/tenkt å ha en Tikka T3 i andre kalibre i tillegg - treningsøyemed).

https://www.weihrauch-sport.de/small-bore-repeaters/hw-66-production?lang=en

https://jga.anschuetz-sport.com/index.php5?menu=109&sprache=1

 

Edit:

Steyr har også kommet med rifler i 17 HMR.

https://www.steyr-arms.com/en/hunting-rifles/zephyr-ii/

 

Edited by bback
Link to comment
Share on other sites

4 minutter siden, Lillefix skrev:

Kjøpte i fjor en Marlin xt17.

Billig, billig, billig. Men treffer blinken med god margin. 

Hadde lysst på cz med løpsbytte, men når en må skyte inn på nytt etter løpsbytte, da blir det tungvint.

 

 

Enig med deg. Har hatt en CZ 455 men stolte aldri helt på løpsbytte uten ny innskyting.

 

Edit:

Angående CZ 455 så bør man få en meget god pris her siden mod 457 er kommet.

Edited by bback
Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå, bback skrev:

Angående CZ 455 så bør man få en meget god pris her siden mod 457 er kommet.

 Har den kommet? Har ikke sett at den er til salgs enda. Men forhandlere ser at den er på vei, derfor kjører vel ca 90% tilbud på 455 om dagen ;) 

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå, Mas-36 skrev:

 Har den kommet? Har ikke sett at den er til salgs enda. Men forhandlere ser at den er på vei, derfor kjører vel ca 90% tilbud på 455 om dagen ;) 

Ja du har nok helt rett her. Den er vel bare lansert og ventes inn ganske snart? :)

Link to comment
Share on other sites

13 minutter siden, Lillefix skrev:

Kjøpte i fjor en Marlin xt17.

Billig, billig, billig. Men treffer blinken med god margin. 

Hadde lysst på cz med løpsbytte, men når en må skyte inn på nytt etter løpsbytte, da blir det tungvint.

 

 

Fornøyd med den ellers da? Vurderer også en xt17

Link to comment
Share on other sites

6 minutter siden, bback skrev:

Veldig enig med du. Man kan vel få den i .223 ol også (stokken altså).

 

CZ kommer vel med noen nye 1/2auto også nå.

 

Mye mulig den stokken kommer der også. Ny halvauto er jo spennende, men spørs hvor gira forhandlere er på å ta inn det med stadig strengere regler på 1/2 autovåpen :( 

Link to comment
Share on other sites

Til de som venter på 457 så ville jeg ikke holdt pusten. Det har blitt meg fortalt at Schou ikke har tenkt å lagerføre denne med det første. De som evt vet noe eksakt må gjerne korrigere, men denne informasjonen kommer fra importøren selv.

Mulig det kan ha en sammenheng med antall 455 på lager.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...