Jump to content

Erfaringer med toll og våpendeler


Beffe

Recommended Posts

Hei, 

 

Jeg kjøpte noe til min rifle ifra USA. Selve sendingen fra USA gikk smertefritt, det tok faktisk bare 4 dager. Men nå etter 2 uker, har den sittet fast i Oslo og er visstnok(ifl. Posten) tatt inn til ekstra kontroll pga. at det er våpen tilbehør eller r relatert. 

 

Er det noen som har erfaringer med dette? Er dette noe som vanligvis tar lang tid? Jeg har lest litt og svarene varierer. Kundeservice fra posten mente det kunne ta 1 dag eller 7. Men nå har det gått en stund. Jeg syns det utrolig kritikkverdig at fortollingen i Norge skal gå så treigt på noe som er 0,2 kg og 10cm langt. 

 

Hvor lenge har folk ventet på det lengste? 

 

Takk for svar. 

 

Bef

Link to comment
Share on other sites

Har du litt uflaks har de stoppa utlevering i påvente av dokumentasjon på godkjent ervervstillatelse.

 

Veldig mange tollere har ikke fått med seg at en tilfeldig våpendel ikke er våpendel i lovens øyne.

 

Ta en telefon og hør hva som er skjedd, send mail med våpenloven hvis de har stoppa den pga "våpendeler".

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, meatpukk said:

Har du litt uflaks har de stoppa utlevering i påvente av dokumentasjon på godkjent ervervstillatelse.

 

Veldig mange tollere har ikke fått med seg at en tilfeldig våpendel ikke er våpendel i lovens øyne.

 

Ta en telefon og hør hva som er skjedd, send mail med våpenloven hvis de har stoppa den pga "våpendeler".

Tenker du til posten da? Jeg vet ikke om det er noen direktenummer. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Cardinal said:

Posten, tlf. 22 03 00 00

Åpningstider:
Man.–fre. 08.00–18.00
Lør. 09.00–14.00

 

 

Ja jeg har vært i kontakt med de der. Avvent var svaret, men det er ikke godt nok syns jeg. 

 

Forøvrig mente en kompis av eg at jeg måtte deklarere pakken pga. meldingen her (Se vedlegg). Posten selv sier at den er i en ekstra kontroll PGA. våpendeler. Vanskelig å komme i direkte kontakt med dem som holder på med slikt. 

 

 

Bilde.jpg

Edited by Beffe
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, hipshot said:

Er det en våpendel?

 

Har du fylt ut tolldeklarasjon for tollvesenet i Usa? Og de har godkjent det?

 

Jeg spør fordi jeg fikk en forsendelse stanset i Usa for ikke lenge siden fordi jeg ville eksportere et forsikte(!) så de er ganske noia på våpendeler.

 

Hei, jeg har ikke gjort det nei. Men jeg tror det har gått fint siden den er i Oslo nå. Det kommer ikke så godt frem på vedlegget. Men den er altså sendt til tolletaten for kontroll. Posten har ikke lenger kontroll over forsendelsen. Pakkener på dag 8 hos tolletaten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...