Jump to content

Hjelp til MMS viltkamera scoutguard sg880


DocHolliday

Recommended Posts

Har kjøpt meg 3 stk scoutguard SG880 18mp kameraer.

Var innom den lokale databutikken og fikk 3 sett med simkort fra telia med kontant abonomang (datakort uten pinkode)

har lastet ned BMC config programmet og kjørt dette.

Lagret configen på minnekort og satt i kameraet, satt kamera på test intill eg får opp mobiloppratør i skjermen (netcom står det og viser full dekning) før eg setter kameraet over på ON.

Tester da hjemme men får ikke noe meldig ved bevegelse, har også prøvd å sende text til kamera med #t# for å prøve å få bilde.

har gått igjennom alle configene eg finner på nett og de som er ferdig installert uten at eg får noen av disse til å virke.

Er det noen som har disse kameraene med telia som kan hjelpe meg med å ta ein screenshot av hvordan oppsettet ser ut så eg er sikker på at det blir riktig??

Legger ved bilde av hvordan min siste config var så om noen kan se noen feil der så prøver eg å rette opp det.

 

(har også lastet inn telia app på min mobil der eg har fylt kontantkort med penger så det er penger til å sende med, holdt på å glemme denne)

 

Om noen kan hjelpe meg her så hadde eg vert glad. 

config del 1.png

config del 2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bruk fjernkontrollen og bla deg ned til menyvalg "send mode" og sett denne til "manual". Sørg for at det er bilder på minnebrikken (at kameraet har tatt bilder), gå ut av menyen, trykk OK så du får opp et bilde, og ok igjen, så får du valg om å sende bildet. Da skal kameraet gå gjennom 10 steps (step 1, step 2 osv) og ende opp med "send successfully". Eller så får du en feilmelding.

 

0047 skal være med foran telefonnummer, men har fått kamera til å sende lell. Om du bruker kun mms via gsmnett er ikke innstillinger på mail så nøye.

Ser det står "SMS Control" = Off i innstillingene, så da skal ikke kameraet sende på kommando #t#.

 

Har du aktivert simkortene? Har sett at enkelte simkort hos Telia må aktiveres, men trodde dette ble gjort når en kjøpte simkort fra butikk. 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 months later...

Vet det er gammel tråd, men har samme problem.

Får kamera til å sende mms - men ikke mail. Finner ikke rette innstillinger. Oppsettet under fungerer på mms men ikke mail:

; for MMS application
[MMS Setting]
URL=http://mm/
APN=telia
IP=212.169.4
Port=8080
Account=
Password=
[GPRS Setting]
Server=mailout.telia.com
Port=465
APN=Telia
Account=
Password=
Email user=
Email password=
[Addressee]
Phone1=mintelefon
Phone2=
Phone3=
Phone4=
Email1=minmail
Email2=
Email3=
Email4=

 

noen som har smtp og port info for telia?

Edited by VRT72
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...