Jump to content

Bora Silah pumpe, noe å ha?


Bullmastiffen

Recommended Posts

55 minutter siden, tor1980 skrev:

prøvd den? er spent på om den slipper hylsene etter avfyring. det gjorde ikke min tyrkia produserte winchester sxp pumpe. spesielt stålammo. satt som f i kammeret. selv etter polering av kammer. helt tilfeldig når det skjedde. f.eks 4 av 25 skudd

Nei venter på papirer.

sandsynligvis bare driten men har råd til å tape 1400kr. Enten får jeg ei Ok hagle til kajakk-jakt eller så leveres den i små biter til onkel politi :) 

Link to comment
Share on other sites

19 minutter siden, Bullmastiffen skrev:

Nei venter på papirer.

sandsynligvis bare driten men har råd til å tape 1400kr. Enten får jeg ei Ok hagle til kajakk-jakt eller så leveres den i små biter til onkel politi :) 

 

Eller bare kjøp ei bra hagle til å starte med.

 

Et lite søk på finn, så har du sikkert 3-4 gode remington 870 wingmaster.

 

Min '77 modell fikk jeg for 1500. kasta et lag med cerakote, syntetisk kolbe, sikter og 18'' løp på den, og nå har jeg en veldig allsidig hagle/rifle jeg kan bruke til omtrent alt. Deler til disse er såpass vanlige at du aldri vil ha et problem med å fikse dem. Kontra mye annet jalla.

 

Det neste å styre unna som pesten er nyproduserte 870. vil gå så langt som å si at du burde holde deg unna alt laget etter 1996. Heldigvis er norge stappa full av veldig billige wingmasters, som enkelt tåler 70 år til med bruk.

 

Har til tider sett mossberg,maverick og winchester 1300 hagler til salgs i norge. disse er helt innafor og.

 

 

39017818_2249734745255739_6574534640189571072_n.jpg

Edited by bjoerkeng
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, Ei tohi varjata skrev:

Stålkvaliteten var temmelig så som så, og jeg likte ikke helt tanken på å ha noe made in Turkey i hus.

Den tok jeg med meg og. Flere av halvauto haglene jeg husker fra ''Gamlelandet'' føltes direkte ut som airsoft. Mye sink, billig plastikk og legering, og annet dritt som ikke hører hjemme på et skytevåpen.

 

Nådagens Winchester har ikke mye vekt bakt seg.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tyrker hagler er litt opp og ned. Merker du hører/ser ofte er ofte av bedre kvalitet en slike du må google for å vite hva er :P Aldri hatt Tyrkisk hagle, men så er ikke hagle noe ivrig på. Har hatt en Remington 870, en Baikal MP-153 halvauto og nå står gamle Aya hagle etter bestefar i skapet. Ser ikke noe grunn til å kjøpe noe annen hagle med det ene skuddet jeg skyter i året med hagle :P 

Link to comment
Share on other sites

haha min sxp var marine typen og skulle være krommet/et eller anna anti rust belegg.  men det var nok ikke krom for det skallet av der det var slag/mekanisk kontakt. minnet om varmgalvanisering haha. så ble en del av "carriern" bøyd så den låste opp uten å trykke in release . da fikk jeg nok. å googla en del. mener det var pigeonwatch forumet som fant ut av div deler på pumpa var fra hatsan luftgevær fabrikken. ble solgt fort da gitt.

FN-P-12-Rotating-Bolt.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kassa på SXP er aluminium, det er nok stålbitene som skulle vært forkromma. 

Jeg husker at mi hagle hadde temmelig drøy slitasje i finish innvendig, spesielt på sidene. Det verste var nok at hanen ble merkbart "most" der den traff tennstempelet.. noen som ikke har herdet skikkelig!

Den ble kjøpt (og solgt..) som ei billig brukshagle. Det var ganske qlt at den åpna av seg selv og spyttet ut selv skikkelige pyse-leirduepatroner, men ellers var den bare ei billig tyrkisk hagle.

 

Kjøper verken tyrkiske våpen eller moreller heretter.

Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, tor1980 skrev:

haha min sxp var marine typen og skulle være krommet/et eller anna anti rust belegg.  men det var nok ikke krom for det skallet av der det var slag/mekanisk kontakt. minnet om varmgalvanisering haha. så ble en del av "carriern" bøyd så den låste opp uten å trykke in release . da fikk jeg nok. å googla en del. mener det var pigeonwatch forumet som fant ut av div deler på pumpa var fra hatsan luftgevær fabrikken. ble solgt fort da gitt.

 

Ser ut som en benelli nova kopi. og benelli nova var i seg selv helt rævva håpløs.

Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, tor1980 skrev:

på den borah silah pumpa er det roterende bolthode??

vil tro det er en 870 kopi.

 

edit: Bare fra bildet på finn ser det ut som sluttstyket er stjelt rett fra en 870. ei bittelitt synelig låseklakk, og utkaster montert rett på sluttstykket.

Edited by bjoerkeng
Link to comment
Share on other sites

7 minutter siden, bjoerkeng skrev:

Ser ut som en benelli nova kopi. og benelli nova var i seg selv helt rævva håpløs.

 

SXP er basert på Winchester 1200/1300, så om noe er det Nova som har blitt inspirert av 1200/1300/SXP.

FN lager forresten en SXP-klone (på lisens iirc) i Portugal som skal være et par hakk bedre enn SXP kvalitetsmessig.

 

6 minutter siden, tor1980 skrev:

på den borah silah pumpa er det roterende bolthode??

 

Meg bekjent er det så og si identisk låsing som Rem 870

Tyrkerhagler produseres og selges under forskjellige navn, så vidt jeg vet er dette det samme som Sarsilmaz 204.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...