Jump to content

Våpenkolli på fly - To våpen i én koffert.


Dompap

Recommended Posts

Hei, Jaktsesongen er i gang og skal ut å fly med våpen igjen. Nytt av året er at jeg i år har investert i en våpenkoffert med plass til to våpen.

Spørsmålet er om jeg må betale for en våpenkolli eller to når jeg ska fly. I utgangspunktet tenkte jeg dette var greit 1 koffert = 1 våpenkolli. Men tok kontakt med Norwegian for å spørre de på forhånd. Da fikk jeg til svar at jeg måtte kjøpe to, selvom det bare var en koffert. Synes det er litt merkelig, og ofte får man jo litt ymse svar fra kundeservice hos Norwegian når de svarer på våpentransport. 

Noen som har erfaring med dette og har reist med to våpen i én koffert?

Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, Gillen skrev:

Enig, hva hvis jeg hadde 30 pistoler i våpenkofferten ?

Så lenge kofferten er like håndterbar som en vanlig koffert (dvs at den ikke krever mer arbeid enn en vanlig koffert/spesialbagasje) så er vel antall våpen i kofferten egentlig irrelevant. En bekjent av meg har reist med over ti våpen i kofferten uten at flyselskapet hadde noe i mot det :) 

Edited by MathiasH
Link to comment
Share on other sites

Ja, flyselskapet må jo bare håndtere en koffert, så synes svaret deres var merkelige greier. 

Tenker jeg går for en våpenkollig og ser hva som skjer. Takk for gode svar.

Fint eksempel med 30 håndvåpen. :) Blir for 9000 kr skal vi følge hun i Norwegian...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...