Jump to content

gåsejakt 2018


madlychip

Recommended Posts

Observert rundt 300 gjess rundt omkring i dag, og jakta starter i natt! Å si at jeg gleder meg som en unge til juleaften blir bare feil fordi jeg gleder meg nesten like mye til juleaften selv om jeg er blitt voksen. Ja, og så er det jo litt sikrere at man får noe på juleaften, da 😁.

Jeg har gått rundt som en fant og fått lånt meg hagle, har hentet storstøvlene fra arbeid, og vasket bandolær og bærereim så de ikke lukter så alt for sterkt av røyk, og for resten blir det sløyekniv i hjemmelaget pappslire og en svartsekk eller handlepose jeg forhåpentligvis får fylt noe i, pent brettet i lomma.

Bare lukke øynene litt nå, og så er det ut i marka.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg gått til innkjøp av lokkegås og fløyte og tenkte å prøve meg på gåsejakt alene neste uke. Den følelsen når det kommer flere hundre gjess inn og sirkler rundt marka en sitter på er bare helt syk. Jeg håper jeg får et par sånne opplevelser i høst, for i år har jeg investert store penger i jaktutstyr og kunne gjerne tenkt meg litt uttelling for pengene. 

 

Skitt jakt til dere andre

Edited by Chili
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Mix skrev:

Prøv å finn deg en jaktkompis eller flere med utstyr, jo flere lokkefugl en legger ut dess større sjanse for å lykkes er min erfaring. Og helst med noen windsocks for å skape noe liv og bevegelse for oppmerksomhet.

Om det var meg du sikter til så er jeg ikke interessert i å sitte inne på fridager fordi andre er opptatt med sitt. De fleste som jakter gås jakter også andre ting, og de jeg kjenner som er interessert i gåsejakt er opptatt når jeg kan og motsatt pga jobb, sosialt liv og andre jaktformer man driver med. Derfor er det null problem for meg å jakte solo. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...