Jump to content

vmax 308


Amsfj

Recommended Posts

hva er det beste presisjonen dere har fått med hornady 110 vmax kula og norma 200 krutt?

kjøpte inn dette kruttet men får det ikke til å samle mer en ca 30 mm på 100 m.

prøvd meg fra 42-44 grain med col på 67.00 mm men resultatet er det samme.

 

har kun dette kruttet tilgjenglig og skal på revejakt til helgen så håpet på få krympet samlingene til det:)

 

Link to comment
Share on other sites

Hver obs på at disse ladedataene til Norma for 110grs kuler og N200 er heftige saker.

Jeg har ladet mye forskjellig i 308 Win de siste årene, men har aldri vært i nærheten av sånt overtrykk som jeg fikk med 44 og 45grs N200 bak 110grs V-Max.

Jeg kan ikke forstå at disse ladedataene er innenfor. Til sammenligning oppgir Vihtavuori at 41,2 grs N120 er max for 110grs kuler. N200 og N120 er temmelig like i brennhastighet.

Jeg fikk aldri veldig bra presisjon med N200. N133 (46grs) og N140 (full hylse) gav god presisjon. Fart 960m/s og 900m/s 

Link to comment
Share on other sites

Sist eg lada V-max (i 2015) landa eg på 42 gn Norma 200, 66.5 mm col, 110gn V-max og 308, ser eg.

Kan ikkje hugse noko om presisjon, anna enn 'godt nok til å treffe ein vanleg pappkopp på 100 meter'

Hastighet mellom 900 og 1000 m/s så vidt eg hugsar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...