Jump to content

H&K P30L lykt og hylster


HanSolo

Recommended Posts

Kan hende du får mer svar i denne tråden. 

 

 Finnes mye fine våpenlykter. Hadde jeg hatt et uendelig budsjett hadde jeg nok gått for en våpenlykt fra Surefire (De har så vidt jeg vet også tilpassede hylstere og), men finnes en del interessant i lavere prisklasser. Olight har noen rimelige lykter med meget god lysstyrke (Ofte høyere lysstyrke enn Surefire), men kvalitetsmessig er kanskje Surefire noe høyere :)

Edited by MathiasH
Link to comment
Share on other sites

Lykt og hylster fra utlandet er i lov, og jeg laser skal ikke være noe problem, men særegent for SureFire kan ikke deres produkter handles fra utlandet; hvis du går for SureFire må dette handles i Norge. 

 

Veldig mange, om ikke de fleste våpenlykter kan festes på picatinnyrails, noe P30L har. Lykta du linker til kan dog ikke festes på Picatinnyrails, og kan ikke festes på din P30L. Her er lista over hvilke pistoler lykta du linker til passer til: https://www.streamlight.com/docs/default-source/compatibility-list/tlr6compatibilitylist.pdf?sfvrsn=6

 

Ellers så leverer Streamlight svært gode lykter av høy kvalitet :) 

 

Edited by MathiasH
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det finnes ingen norsk lovgivning som regulerer hylstre og våpenlykter. Du må selvfølgelig betale moms på dem som på nesten alt annet.

 

Derimot har amerikanerne et komplisert eksportkontrollregelverk (ITAR) som muligens dekker våpenlykter og ganske sikkert ikke hylstre, men mange amerikanske forhandlere gidder (fullt forståelig) ikke å ta jobben med å finne ut av det og eksporterer ingenting som har med våpen å gjøre.

 

I tillegg har noen produsenter (bl.a. Surefire) intern policy på å nekte forhandlere i USA å eksportere, kanskje først og fremst for å beskytte importørene de samarbeider med i utlandet, men muligens også være 200% sikre på at de overholder eksportkontrollregelverket.

 

 

Edited by Lille Arne
Link to comment
Share on other sites

Visse lykter fra Surefire, som regel våpenlykter og lignende, er ITAR-regulert, noe som i stor grad hindrer amerikanske distributører å selge til utlandet. Dessuten beskytter Surefire sine internasjonale importører ved å nekte amerikanske distributører å selge til utlandet, slik at man, i norsk sammenheng, i stor grad må belage seg på å bestille fra norsk importør. 

 

Jeg tror også at en del Streamlightlykter er ITAR-regulert, og da er sikkert også mange andre amerikanske våpenlyktprodusenter regulert på samme måte. Temmelig irriterende reglement, men løsningingen kan jo for eksempel være å kjøpe for eksempel en kinesiskprodusert lykt, som for eksempel Olight, ettersom ITAR er et særegent amerikansk reglement der Olight-lyktene ikke gjelder. Om du så skulle kjøpe Olight fra en amerikansk forhandler vil heller ikke dette gå under ITAR. Det er ingen norsk lovgivning som hindrer deg i å kjøpe slike lykter fra utlandet, kun amerikansk lovgivning.

 

Edit: Lille Arne var før meg..

 

 

Edited by MathiasH
Link to comment
Share on other sites

Olight er som regel bra greier. 

 

Finnes en del omtaler om våpenlyktene deres, blant annet her; http://www.gunsholstersandgear.com/flashlight-reviews/olight-pl-1-ii-valkyrie-review/ 

PL-1 II kan jo passe godt, mens PL-2 er kanskje mer kraftig enn nødvendig. 

 

PL-MINI ser også ganske stilig ut, men ettersom den kun er oppladbar får man ikke byttet batteri hvis det skulle behøves. 

Edited by MathiasH
Link to comment
Share on other sites

Nå har du allerede bestilt, men jeg har Streamlight TLR-1 og er svært fornøyd med den. Husker ikke prisen, men mener det var en snau tusenlapp på Ebay. Den passer både til Glocken min og P30 og alt med picatinny, og det er den lykta hylsteret du har kjøpt er tilpassa.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke bestilt hylsteret enda, sendte av gårde en epost til Safariland i foegårs for å førhøre meg litt om en annen model som heter

 

6365 ALS(R) Low-Ride, Level III Retention™ Duty Holster w/ SLS

https://www.safariland.com/products/holsters-and-gear/holsters/duty-holsters/retention/model-6365-als-low-ride-level-iii-retention-duty-holster-w--sls-23329.html

 

Edited by HanSolo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...