Jump to content

lyddemper


andreasli

Recommended Posts

Eller kjøp deg siste utgave av VapenTidningen :wink:

 

Erik Moen har testet så og si alt av demper på markedet og har skrevet flere artikler om dette i VT den siste tiden.

 

Den nye Hausken standard gjør det bra i test, demper mye og er i tillegg lett.

Link to comment
Share on other sites

ja jeg har just montert på min rem 30-06bdl da mest for og dempe rekyl og det er helt utrolig men den tar og mye lyd men tro ikke det blir stille !!! det er overlyds lyd som kommer så det smeller men bare ikke så skarpt som før!

men det er vel verdt det jeg valgte da hausken sin titan demper og kortet løpet noen cm for og kompansere for vekt og den er fin og balansert og utrolig bhagelig og skyte med!

kan anbefale det på det sterkeste og dempe rifla!

pris på titan hauseken demper til 30-06 var 4100,- m/korte løp gjenging av løpet mont alt inne i prisen hos AAberg i lyngdal

mvh Henrik

Link to comment
Share on other sites

har snakket med en børsemaker i nærheten, hvor min far tidligere har handlet demper. der fikk vi anbefalt hausken. husker ikke modell. men regner med børsa bli innsendt etter jul, så får børsemakeren sette på den demperen han har mest tro på siden jeg er helt blank når det gjelder dempere.

grunnen til at jeg skal kjøpe demper er jo ikke rekylen siden kalibre er 6,5. men heller for å dempe smellen, når man skyter over hunden osv. pluss at den også tar bort mye munningsflamme, noe som er en fordel på skumringsjakt da man blir blendet av stikk flammen.

 

mvh: andreasli:D

Link to comment
Share on other sites

Ang. "ny" Hausken standard:

 

Det ser, for meg, ut som at folk blander sammen forskjellige Hausken dempere i flere tråder her inne.

 

I følge Vapentidningen, som jeg har liggende her, så er "ny" Hausken standard ikke lettere enn den forrige Hausken standard. Den er heller ikke kortere enn forrige Hausken standard. Tvert imot så er den like lang og lett/tung, men en ny vinkling av en baffel og noen hull har gitt demperen en forbedret dempning. Så alt som er forandret på sitter inne i demperen, altså innmaten er modifisert.

 

Dette tror jeg Hausken har tatt lærdom av og gjort tilsvarende på sin medium demper. Denne har alltid vært kortere og lettere, og har alltid dempet mindre enn en Hausken Standard. Den var liksom ment å være et alternativ for de som ønsket noe lett som dempet "OK" istedet for noe litt tyngre som dempet "fenomenalt".

 

Det virker derfor på meg at noen har tatt Hausken Medium med forbedret / ny innmat for å være den forbedrede Hausken standard og så klaget på at den gamle dempet bedre og bla bla bla...

 

Men jeg er ikke 100% sikker enda for jeg har ikke snakka med Hausken selv, bare lest litt her og der og sortert informasjonen.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...