Jump to content

Svemko Magnum 1.0 lyddemper på 9,3x62


D.A.

Recommended Posts

Vurderer en ny lyddemper på en 9,3x62, og lurer på om noen her har erfaringer med Svemko sitt Magnum 1.0 demper? 

 

http://www.svemko.no/produkter.asp?temp=0&s=20183248102041760457#pgdown

 

Tilsynelatende demper denne i .308 mellom 33-37db, hvilket høres ganske bra ut tatt i betraktning at Hausken sin Whisper i tilsvarende lengde og demping er 20mm større i diameter. Og Svemko sin veier også noen hundre gram mindre. 

 

Jeg er også usikker på om de begge er målt med lyden fra første skudd, eller over flere skudd, hvor man vel slipper «first round pop»?

 

Ettersom det muligens forskjell mellom «reklame» og virkelighet, vil erfaringer mottas med takk.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt TE titan og Svemko på mitt 9.3x62 løp. (har hatt Sonic og A-tec også, både full lengde og med noen moduler borte)

Opplevd rekyl og smell er litt mindre med svemko, men utgjør nok egentlig ganske liten forskjell sånn egentlig. 

"first round pop" føler dette er et konstruert problem, det er i alle fall ikke noe jeg har bemerket meg selv, noen gang. Og jeg har hatt en del forskjellige dempere opp i gjennom. Grunnen til at jeg har Svemko og ikke TE titan nå er bare et resultat av akutt havesyke. 

Link to comment
Share on other sites

Hvor anal skal man gidde å være ? Si meg, hvor mye jakter de som skifter dempere oftere en jeg skifter sokker ? Er de yrkessnipere ? 

Man kjøper en demper, jakter, merker ikke en dritt om det sier phoofhh, eller kpoofh.. når man drar i spaken når bukken står der.. First round pop my ass.. fordi den kommer gjerne fra min egen ræv :cool:

 

 

GGG :winke1:

Edited by Ruger #1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Hvis dette var for 10, eller 20 år siden da dette ikke var tema, så ville det holdt deg borte fra all jakt dersom du ikke hadde hørselsvern ?

Er vel kjent med logaritmisk skala, og ser hvor du vil dra dette :winke1: , tinnitus har ikke vært nevnt før nå, når du setter det på spissen...

Jeg svarte på grunnlag av at den gjengse jeger ikke merker en dritt om han har en Hausken, eller en A-tec dersom den demper under det som er plagsomt.

Tror f... meg ikke han bryr seg heller om det smeller en gang i blant, dersom jakthellet er med han/hun..

 

Og husk.. at noen ganger får du svar signert med tegn som :winke1:8-):-D...  

Link to comment
Share on other sites

På 29.3.2018 den 0.32, Ruger #1 skrev:

Jeg svarte på grunnlag av at den gjengse jeger ikke merker en dritt om han har en Hausken, eller en A-tec dersom den demper under det som er plagsomt.

Tror f... meg ikke han bryr seg heller om det smeller en gang i blant, dersom jakthellet er med han/hun..

 

Det kan godt hende, men ikke noe av det du kommer med svarer på det som spesifikt ble spurt om. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...