Jump to content

Treg hevearm cz455


Jonas86

Recommended Posts

Hei!

Har nettop fått min cz455, og hevearmen går veldig tregt. Noen som har en link til youtube hvor de viser hvor jeg skal polere/ pusse for å få den til å gå lett?

Lurer ogsåvpå hvor langt løpet skal kappes på 22LR uten at den går overlyd ? 42cm?

 

Jonas.

Edited by Jonas86
Link to comment
Share on other sites

Prøv å løsne bakre skrue til magasin brønn litt forsiktig, den skal i følge cz skrues inntil og strammes ca 1/8 omdreining. På min 455 ble sluttstykke og hevearm veldig tregt etter jeg skrudde til skruen der litt for mye. Den holder fast boltguiden i tillegg til magasinbrønn.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 minutter siden, xxxdodge skrev:

Prøv å løsne bakre skrue til magasin brønn litt forsiktig, den skal i følge cz skrues inntil og strammes ca 1/8 omdreining. På min 455 ble sluttstykke og hevearm veldig tregt etter jeg skrudde til skruen der litt for mye. Den holder fast boltguiden i tillegg til magasinbrønn.

Skal prøvd det.men det var slik før jeg monterte yodave og. tenkte kansje det var noe jeg kunne polere så den går lettere.. Er det ikke noe fast moment de forskjellige skruene skal settes med? 

Link to comment
Share on other sites

Gjorde iallefall underverker på min, lurte på hva jeg hadde gjort galt etter demontering for rengjøring.

Når det kommer til moment er det mye forskjellig info på nettet. Det de fleste er enige om er at moment til stokken er feil i manualen (det står 6 nm.) Står også 5 nm. til løpsskruene men jeg bruker 24 in.lbs. eller 2.7 nm. til løpet og 35 in.lbs. eller 3.9 nm. på stokkskruene. Det er dog en beddet boyds stokk, ville brukt noe mindre på orginal stokken. Jeg har prøvd meg fram og fått best presisjon med 3.9 nm.

 

Screenshot_20180303-220923.png

Edited by xxxdodge
Fant mer info
Link to comment
Share on other sites

Løpslengde og du vil beholde underlydshastighet. 45-47cm helst så langt som mulig. Jeg kappet til 42 på den ene salongen min og sliter med at det meste av std ammo smeller :( 

 

Treg hevarm. Om det ikke løsner opp av å leke litt med skjefteskruer så vil det slites til med litt bruk, eller du kan bruke litt tannkrem og repererer ladegrepet noen ganger. Der polerer fint til alt sammen :)

Edited by Mas-36
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...