Jump to content

Mauser m67


Tikka Master

Recommended Posts

Det er en sak mellom deg og selger!

 

Men, til opplysning: M/67 kom dessverre som enkeltskuddsvåpen, en litt merkelig konstruksjon, men den funker fint som treningsvåpen. Dessverre tror ikke rekrutteringsskyttere i DFS det, og derfor er det bare magasinvåpen som er "gangbart" der. Mange DFS-lag hadde M/67 kaliber .22, men etter at de la ut en god del tusenlapper på Anschutz, Weirauch eller Våpensmia rekruttrifler, eller STR 200 i kaliber 22, er det ingen som vil bruke M/67-ene. Laga betaler derfor for å bli kvitt dem, ved plombering.

 

Jeg "brant inne" med 4 stk slike for noen år siden, og prøvde å bli kvitt dem. "M/67 miniatyr gis bort", sto det i flere år i "signaturen" jeg hadde her på forumet, før omleggingen. Jeg klarte å gi vekk en av dem utenfor familien.

 

Vær obs på at de første som kom, hadde "Elit"-diopter, disse er kjekke til felt, men dårlig egnet til baneskyting. Etter hvert kom de med Busk dioptere.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg solgte endel slike for skytterlaget når vi rydda opp i kjelleren under klubbhuset.

De er ikke spesielt lettsolgte.  Men jeg var heldig og fikk solgt de til en annen forening som dreiv med ungdomsarbeid. Mener jeg fikk 500,- pr stk.

Kjøpte en med sauertype stokk selv, den gav jeg bort her på Kammeret etterhvert. Etter å ha prøvd å selge den.

Det er faktisk nesten like greit å skru av diopteret og selge dette, som det faktisk er et marked for. Og så skrote rifla.

Betaler du rundt 500,- for denne, så har hverken du eller selger grunn til å være misfornøyde.  

Dette er ikke noe dårlig våpen, presisjonen var god nok til trening på både 15 og 100 meter på de jeg var borti. Men det var umulig å få noen til å skyte med disse, når de andre skøyt med Sauer og Anschutz med magasin.

Men skal du først trene med enkeltskuddsvåpen, så er det endel fine våpen på Finn innimellom som jeg heller hadde kjøpt. Feks en Anschutz.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...