Jump to content

Det værst tenkelige har skjedd.......


LeivVidar

Recommended Posts

Vår grå elghund Birk har vært en del plaget med epilepsi-anfall det siste året. Har har gått på medisin og han har alltid fått medisinen sin. Han har hatt rundt ett anfall per mnd, men i går ettermiddag/kveld tok det helt av med anfallene. I to timer hadde han anfall med små mellomrom mellom hvert av anfallene. Bare på turen til dyrlegen (en kjøretur på 6 km) hadde han 3 anfall. Han fikk ei sprøyte og han roet seg ned og anfallene gav seg. Han kom hjem og sovnet og da sov han lenge for han var helt utslitt stakkar.. Men i natt/morges var det på'an igjen. Pappa skulle kjøre han til veterinæren, men i bilen begynte pusten hannes å bli annerledes. Han pustet saktere å saktere og til slutt stoppet pusten opp og han døde..

 

Jeg fikk telefon av pappa i går kveld om alle anfallene han hadde hatt. Jeg ble da veldig trist for jeg husker at jeg hadde sagt da vi fikk stilt diagnosen hans at jeg håpet dette ikke kom til å bli værre sånn at det kan ta livet av han. Da pappa ringte i morges skjønte jeg egentlig hva det var. Det var helt grusom å høre han si at Birke-gutten var død. Jeg måtte sette meg ned litt og en tåre kom trillende......

 

Birk ble 8 år og var en fantastisk hund. Ikke bare var han dyktig på elgjakta, men for en familiehund han var! Han aksepterte ALT! Min datter på snart 3 år kunne gjøre hva hun vile med Birk. Hun krabbet på han, lekte med halen hans (Hun syntes den var så fin siden den hadde en snurr som hun sier) hun ridde på han en gang, men måtte vi ta hun bort, for Birk, nei han aksepterte det. Jeg husker en gang jeg hadde vært uheldig å nesten snublet i han da han hadde fått en godbit slik at han kanskje trodde jeg skulle ta den fra han, da flekket han tenner til meg, men de to neste dagene hadde han dårlig samvittighet å fulgte etter meg over alt, lå å ventet på meg utfor soverommet mitt om morgenen, lå å ventet på meg ved ytterdøra når jeg var ute osv.. Det var så søtt og det var med den ene gangen han var sint.

 

I elgjakta var han i utrolig form. Det virket som at han aldri ble sliten. Han har aldri vært i så god form som han var i jakta., Nå også for den sags skyld. Så jeg hadde aldri trodd dette skulle skje. Det er helt forferdelig tragisk at han døde, men han har ikke hatt det godt de siste to dagene, men jeg trodde ikke han skulle gi opp. Jeg har aldri sett når han hadde anfall, men det var visst ikke noe fint syn. Så det blir nok litt tungt neste gang jeg skal dra hjem.. Han skal begraves rett utenfor hagen der han brukte å slappe av.

 

Det blir tungt å ikke å høre bjeffinga når jeg kommer hjem, det blir trist at den "innpåslitne Birk" aldri kommer til å "gå i føttene" på meg mer når jeg skal til kjøkkenet, det blir trist når den snille Birk ikke ligger å venter utenfor soverommet mitt mere, det er tragisk at ikke dattra mi kan lege med den fantastiske Birk flere ganger.. Dette er ikke noe gøy! :cry:

 

Han tok ihvertfall farvel med en veldig god jakt og 5 felte elger i år.

 

SOV GODT DA BIRKE-GUTTEN, savner deg utrolig masse

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Første og til nå eneste historien om hund jeg har lest, her på kammeret..

Jeg er veldig erlergisk mot hunder så jeg kommer aldri til og få meg no hund...

 

Men jeg vet jo godt hvordan det er og miste noe(n) en er glad i..

 

 

Føler med deg... trist historie det dær..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...