Jump to content

Julegaver 2008


Münsterjeger

Recommended Posts

Da er den evige onde sirkelen igang igjen, og jeg må si at personlig sliter jeg veldig.

Problemet er ikke hva som skal kjøpes, men hva som skal ønskes.

 

Jeg har akkurat begynt å lade, og kunne derfor ønske å si at noe innenfor dette er ønskelig. På en annen side begynner jeg å bli ganske bemidlet på det området, og det eneste jeg kan si at jeg mangler er en chronograf.

På en annen side mangler jeg en god jaktdress i vintercamo, og forøvrig jaktdress generelt (Aldri mer Paclite for mitt bruk).

 

For å få noen idèer kunne jeg tenke meg å høre hva dere der ute har på ønskeliste for årets strevsomme tid..

Link to comment
Share on other sites

Da er den evige onde sirkelen igang igjen, og jeg må si at personlig sliter jeg veldig.

Problemet er ikke hva som skal kjøpes, men hva som skal ønskes.

 

Jeg har akkurat begynt å lade, og kunne derfor ønske å si at noe innenfor dette er ønskelig. På en annen side begynner jeg å bli ganske bemidlet på det området, og det eneste jeg kan si at jeg mangler er en chronograf.

På en annen side mangler jeg en god jaktdress i vintercamo, og forøvrig jaktdress generelt (Aldri mer Paclite for mitt bruk).

 

For å få noen idèer kunne jeg tenke meg å høre hva dere der ute har på ønskeliste for årets strevsomme tid..

 

Har faktisk vinterkamo dress på min jeg åsså :wink:

Link to comment
Share on other sites

(Aldri mer Paclite for mitt bruk).

 

Tør jeg spørre hvilke erfaringer som gjør at du sier dette? Jeg er nemlig på jakt etter ei lett, vind- og vanntett jakke til å ha liggende i sekken på reinsjakta i godvær, men som holder når været slår seg vrangt. Forelhogna Packlite fra Norrøna frister...

Link to comment
Share on other sites

Fred på jorden :D

Veier som holder en viss standard her i norge ( i følge julenissen var vist fred på jorden lettere)

Politikere som holder det de lover (her begynte bare julenissen og skamflire :roll: )

Slippe forbud og reguleringskåte byråkrater ( her hørte jeg ikke hva julenissen sa, for han lo så fælt :shock: )

Når jeg hadde ytret disse ønskene, og julenissen hadde kommet seg igjen så sa jeg at dersom han hadde tid så kunne jeg godt tenke meg ett jakterreng med passe fine åser, kammer og myrer med god elgbestand, rådyr, skogsfugl, due,hare og akkurat nok rev. Alt dette pent plassert rundt ei lita trivelig rødmalt hytte, med sengeplasser til ett par tre gode kamerater, en god ovn å varme kalde fotelanker foran, og en utedass med bilde av kongen. Koia ligger selvsagt ved ett lite vann med akkurat passe ørret bestand i passe stekepanne størelse. Hvis det ligger noen timers kjøring herfra så er jeg fornøyd.

 

Hvis ingenting av det går i orden, så tar jeg til takke med raggsokker og slips :lol:

Link to comment
Share on other sites

(Aldri mer Paclite for mitt bruk).

 

Tør jeg spørre hvilke erfaringer som gjør at du sier dette?

 

Åff kårrs! 8)

 

Jeg jakter i røfft terreng, og det blir mye sitting på stubber og steiner.

 

Kikka i rumpa på buksa for noen uker siden (før den ble kassert). Var masse masse slitte huller, samt ødelagt i buksebena og knærne. Merket var "Beretta" og prisen var skyhøy. Sa jeg ville ha det beste. Kostet vel 5000 for et sett. Varigheten har vært litt over ett år. Kjøpte dressen når den kom på markedet i fjord.

Så da har jeg funnet ut at jeg trenger noe som er mye mer slitesterkt.

Link to comment
Share on other sites

 

Har faktisk vinterkamo dress på min jeg åsså :wink:

 

Ja, er vel ikke dumt det. Men jeg tenker som så at når jula kommer, så er behovet for en slik dress over, for mitt vedkommende.

 

 

Joa er ikke det for min del men...men da har du jo til neste år :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...