Jump to content

Søknad og bruksområde


bjoerkeng

Recommended Posts

si man har et stykk godkjent søknad på 22LR pistol, der det oppgis at pistolen skal bli brukt til finfelt. hvor feil iht. div. lover blir det å gå for noe som virkelig ikke hadde egnet seg til programmet i det heletatt?

 

Hadde da levert inn søknaden, primært med en Ruger eller GSP i hodet. Om man da tok søknaden og kjøpte noe mer tilnærmet en liten spesialpistol i 22lr, spolerer dette kun da for senere søknader der det evt søkes på spesialpistol, eller får man onkel blå på nakken? med at hele ervervelsesgrunnlaget var en direkte løgn, og at pistolen brukes i et helt annet program.

Link to comment
Share on other sites

Gjør det enkelt for deg selv og ta en tlf. til våpenkontoret så vil det nok ordne seg. Du har absolutt ingen ting å tjene på slike kromspring uavhengig av lovlighet eller ikke. Det er ikke ulovlig å kjøpe seg en uegnet pistol til finfelt da egnethet er en subjektiv vurdering. Men kjøper du en pistol som ikke tilfredsstiller våpenkravene (f.eks. minimumsvekt) for våpenprogrammet du har søkt på så skaper du bare problemer for deg selv. Blir vel problemer for selger også så kjøper du over disk håper og tror jeg du blir stoppet der.

Edited by ATnT
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minutter siden, ATnT skrev:

Gjør det enkelt for deg selv og ta en tlf. til våpenkontoret så vil det nok ordne seg. Du har absolutt ingen ting å tjene på slike kromspring uavhengig av lovlighet eller ikke. Det er ikke ulovlig å kjøpe seg en uegnet pistol til finfelt da egnethet er en subjektiv vurdering. Men kjøper du en pistol som ikke tilfredsstiller våpenkravene (f.eks. minimumsvekt) for våpenprogrammet du har søkt på så skaper du bare problemer for deg selv. Blir vel problemer for selger også så kjøper du over disk håper og tror jeg du blir stoppet der.

 

er vel ikke noe min. vekt i finfelt? kun max vekt på 1400 gram? skal da godt gjøres å overskride maksimumvekta med en spesialpistol som uansett må være lettere en 800 gram da :)

 

edit: denne spesialpistolen jeg så på var da en walther PP i .22. oppfyller jo kravene til finfelt, men ekstremt uegnet uansett.

Edited by bjoerkeng
Link to comment
Share on other sites

Få endret søknaden til spesialpistol så er du good to go :) Det er lov å ombestemme seg og det bør være i din favør at du ønsker å ha én spesialpistol som du, i første omgang,  ønsker bruker i både spesial- og fin-felt i starten før du eventuelt kjøper deg en mer egnet finpistol på et senere tidspunkt om behovet skulle melde seg.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 minutter siden, Campin Carl skrev:

Men om det da det er spesialpistol, hvorfor ikke erverve den til spesialpistol?

si det xD

 

22'ern var tenkt primært for rolig innendørs skyting/klubbens treninger. tenkte da jeg kunne kaste meg på noe stevner mens jeg først hadde en .22 pistol. satser egentlig mest på milfelt. er egentlig ikke veldig interresert i finprogram, så kommer neppe til å søke om en uansett.

 

Planen var jo egentlig å skaffe en Ruger, og så søke spesialpistol senere. men en ruger finns det alltid hundrevis av til salgs, er ikke hver dag man ser en .22 PP derimot.

Edited by bjoerkeng
Link to comment
Share on other sites

Og siden jeg sporet litt av med feil mht. teknisk spesifikasjon på spesial vs. finfelt:

Det ingen ting ulovlig å kjøpe waltheren på finfelt søknaden som jeg kan skjønne, men gjør det enkelt for deg selv og endre søknaden til spesialpistol. Det er mange, meg inkludert, som har sagt "kommer aldri til å søke på ......" ;)

 

Det stopper som du sier senere søknad på spesialpistol, men du kan alltids søke om reserve om behovet melder seg og aktivitetsnivået er høyt nok. Og det er også mulig å flytte den fra finfeltervervelse til spesialervervelse på et senere tidspunkt, men skaper bare bry for deg og folka på kontoret. Keep it simple!

Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, ATnT skrev:

Og siden jeg sporet litt av med feil mht. teknisk spesifikasjon på spesial vs. finfelt:

Det ingen ting ulovlig å kjøpe waltheren på finfelt søknaden som jeg kan skjønne, men gjør det enkelt for deg selv og endre søknaden til spesialpistol. Det er mange, meg inkludert, som har sagt "kommer aldri til å søke på ......" ;)

 

Det stopper som du sier senere søknad på spesialpistol, men du kan alltids søke om reserve om behovet melder seg og aktivitetsnivået er høyt nok. Og det er også mulig å flytte den fra finfeltervervelse til spesialervervelse på et senere tidspunkt, men skaper bare bry for deg og folka på kontoret. Keep it simple!

 

jepp, blir å ringe onkel blå på mandagen ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...