Jump to content

Erfaringer med .17 RF...?


Fury

Recommended Posts

Hei!

 

Er det noen her som bruker .17 Rem Fireball til små predatorer?

Jeg har et sterkt ønske om å få bygd meg en Remington kopi i dette kalibret til rev, kråke, skjære + + ... Tac30 kan kanskje brukes.?

Edited by Fury
Link to comment
Share on other sites

Bruk av .17 HMR på rev er beskrevet ganske ofte her inne, og så langt jeg har sett omtrent udelt positivt. Jeg har tungt for å se hva som skulle gjøre at et kaliber med "samme" kuler og mer krutt leverer dårligere resultater, med mindre man råker utfor å bruke kuler som ekspanderer for sakte og bare lager rene hull.

Link to comment
Share on other sites

17 Rem Fireball vil unektelig fungerer fint til småvilt du beskriver.

Aberet med akkurat den patronen er mangel på ferdig ammunisjon OG hylser for hjemmelading.

Riktignok kan hylsene lages av 221 Rem Fireball hylser MEN, det er noe å ha i tankene. Matingen kan også være så som så med de korte hylsene.

Selv har jeg "storebror" 17 Remington til samme bruksområde.

Bedre tilgang til ladekomponenter selv om det er fortsatt skralt med ferdig ammo i butikkene.

Hatt min i 6 år nå, veldig fornøyd med kaliberet og bruksområdet (rev)

Lader selv.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har hatt en Remington 700 SPS Varmint rifle i .17 Rem Fireball i endel år. Jeg har kun kjøpt og brukt ferdig ammunisjon. Men jeg ser at Remington ikke lenger ser ut til å levere rifler i dette kaliberet, så det er godt mulig at tilgang på ferdig ammunisjon vil kunne minke med tid og stunder. Det ble nevnt over her at mating av hylser i kammeret kan være et problem, ja, er tildels enig, om man legger 4-5 patroner i kammeret, vil så og si alltid alle utenom den siste patronen mate... Kaliberet er beskrevet som nær perfekt til revejakt, noe jeg vil si meg ganske bra enig i. Av negative ting som kan nevnes, pga høy hastighet vil ikke løpet ha så veldig lang levetid, iallefall ikke med høy grad av presisjon. Det kan vel forventes at løpet tåler 2500 skudd, før presisjonen begynner å endres, alt ettersom. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...