Jump to content

blod i avføring.


tjt

Recommended Posts

Hei!

Jeg hadde samme opplevelsen med flat'en min da han var rundt 6 mnd. jeg tok han med til dyrlegen for en undersøkelse og betalte 1.600,- for en flaske fiskeolje og diagnosen "det er noe galt med bikkja di som ikke er helt riktig" :roll: . Vi kjøpte et for som skulle vøre spesiellt skånsomt mot magen og blandet dette ut med kokt torsk og ris. Blodet forsvant fra avføringen. I etterkant har dette hendt hvis vi har gitt ham tyggebein av hud, men ikke hvis han har fått okseknoke.

 

Jeg skal prøve å finne ut hva foret het, men det var definitivt Royal Kanin og kostet 599,- for fjorten kilo :shock: .

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville holdt dialog med veterinæren.

Frøkna mi, min kjære kjære Keira, var borti det samme i november i fjor. Ringte veterinæren og hun ville se på det med en gang. Hun fant ikke noe feil, men hun fikk en type melke-piller, så tarmen kunne reparere seg. Dette gikk fint, og vi har ikke hatt noen problemer (med akkurat DET) etterpå. Fôret har alltid vært det samme.

Link to comment
Share on other sites

Gammeldreveren fikk en del problemer med urinveisinfeksjon de siste åra, som slo over til tarminfeksjon et par ganger, spesielt når vi jakta hardt og det var kaldt i været. Midten av november så ut til å være perfekte forhold for dette. Siste gangen han hadde det, endte det opp med infeksjon i hjerteposen, og en forholdsvis hard antibiotikakur. Det var det forsåvidt hver gang. Ikke vent med dyrlegen i slike tilfeller, det kan være rimelig alvorlig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...