Jump to content

rørmagasin, hvor butt må kula være?


Ole_Netland

Recommended Posts

  • 3 months later...

drar opp denne igjen..

 

sitter og filer litt på ei kule som kan tenkes å bli aktuell i bøyle rifla mi... må kula dekke hele tennhetta da og ligge ann mot hylsa? eller er det nok at den dekker så og si hele tennhetta? diameter i tuppen på kula er nå 3,9mm og når jeg måler på sierra pro hunter kula til 30-30 så er den 4mm...

 

men har det og noe å si at på sierraen så er det bare bly forran, mens på den jeg har så er det mantel rundt kanten etter som at jeg har filt den butt?

Link to comment
Share on other sites

ja, kulene der går greit i magasinet, er bare at de er vel litt vel butte med tanke på å mate greit inn i kammert, har ladd med noen andre butte kuler, feks Hornady XTP 180 gra og disse går som en drømm i magasinet, men det går ikke å mate de greit inn i kammeret. den kula som er laget for dette kaliberet i slik rifle er denne http://www.hjemmelading.no/produkter/11 ... 1224429001 en speer kule på 220 grs, ikke noe vondt å si om den, ønsker bare en litt greiere treningskule for å kunne mengde trene litt med dette våpenet...

 

 

satt i går og slipte ned tuppen på en del kuler (150 grs Remintgon kuler\, 358, ikke 357, disse selges vist ikke lengre) i håp om at de skal kunne fungere til trening og mate fint fra magasinet

Link to comment
Share on other sites

Får satse på at disse kommer til norge snart, der er nemlig en 200 grains variant til .358... ;)

 

EDIT :

 

Dersom du må file mange kuler, så kan du jo gjøre som meg, sette kulene i en drill, gjerne montere drillen i ei skrustikke, så er det bare å starte greia og holde fila over.... ;) Funker fint for meg, jeg kan til og med "dreie" ut ekstra hulspiss som blir nøyaktig som fy. ;)

 

Evt. kan du sjekke ut disse

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...