Jump to content

Muffe, hvilket kaliber?


HK416

Recommended Posts

Eg har ei Remington 700 i .338-06 og lurer på om eg skal få montert ei løpsmuffe på denne. Hvilke kaliber kan eg velge i til det nye løpet når det er 30-06 som er orginalkaliberet?

Ønsker noe flattskytende som har lett tilgjengelige ladekomponenter.

Link to comment
Share on other sites

6,5 Creedmoor vil vel funke i ein lang kasse sjølv om den er designa for kort?? Meiner eg har lest ein eller anna plass at det skal gå fint. 30-06 har 12.0mm base diameter og 6,5 Creedmoor har 11,95

Spørsmålet er vel om det vil mate fra magasin? Eg har ein løsning fra Ragnar Hansen som bruker AI magasiner.

Edited by HK416
Link to comment
Share on other sites

Jeg har i våres fått bygget mitt fra Rafdal. Remington 700 med muffe og løp i 338-06 og 30-06. Svært fornøyd og har bestemt meg for et 6,5x55 løp i tillegg til trening. Da har jeg en komplett rigg hvor 338-løpet blir primærløpet til jakt , i utgangspunktet uten demper (60cm), 30-06 løpet til ettersøk og de gangene jeg vil ha demper (48cm) og 6,5 for billig mengdetrening. Har også vurdert 7x64 , 270 og 280, ,men har rett og slett innsett at det er 6,5x55 som vil gjøre jobben best og ikke minst billigst for meg.  Kan vel ikke se for meg at du skulle ha behov for andre kombinasjoner til vanlig jakt og skyting. Men, hvis lysten er der og lommeboka tillater det så er det jo veldig moro med ikke så vanlige kalibre. Hadde nok i såfall blitt 280 eller 6,5-06 på meg da...

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det valg også jeg måtte treffe for ett år siden, og jeg gikk for 7x64 Brenneke. Angrer ikke ett sekund. Elegant, flattskyttende som bare det, stort anvendelseområde, lett tilgjengelige komponenter og premium fabrikkammo til veldig overkommelige priser. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...