Jump to content

Aktivitet de første 6 mnd?


jegeren

Recommended Posts

Hvilket problem er det du ønsker å løse ved å gi klubbene en vesentlig rolle innen håndtering av lov-verket?

 

Aktivitetskravene er der og det er opp til politiet å be skytteren om dokumentasjon på denne aktiviteten.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvilket problem er det du ønsker å løse ved å gi klubbene en vesentlig rolle innen håndtering av lov-verket?

 

Aktivitetskravene er der og det er opp til politiet å be skytteren om dokumentasjon på denne aktiviteten.

 

Nei det skjer vel for lite til at det er no problem enda. men kunne jo vert en løsning..?

Men er det ikke no nye regeler om at kaliber over 455 ikke er lov lenger.? Hvorfor.?

Link to comment
Share on other sites

Hvilket problem er det du ønsker å løse ved å gi klubbene en vesentlig rolle innen håndtering av lov-verket?

 

Aktivitetskravene er der og det er opp til politiet å be skytteren om dokumentasjon på denne aktiviteten.

 

Nei det skjer vel for lite til at det er no problem enda. men kunne jo vert en løsning..?

Men er det ikke no nye regeler om at kaliber over 455 ikke er lov lenger.? Hvorfor.?

 

1-løsning på hva da?

2-Unnskyld, men har du overhodet prøvd å sette deg inn i eksisterende regelverk?

Link to comment
Share on other sites

Hvilket problem er det du ønsker å løse ved å gi klubbene en vesentlig rolle innen håndtering av lov-verket?

 

Aktivitetskravene er der og det er opp til politiet å be skytteren om dokumentasjon på denne aktiviteten.

 

Nei det skjer vel for lite til at det er no problem enda. men kunne jo vert en løsning..?

Men er det ikke no nye regeler om at kaliber over 455 ikke er lov lenger.? Hvorfor.?

 

1-løsning på hva da?

2-Unnskyld, men har du overhodet prøvd å sette deg inn i eksisterende regelverk?

 

På evt regel endringer som vil gjøre det værre for aktive skyttere.

Nei har desverre ikke det. mente vel ikke at det ikke var lov men at div kal ikke blir godkjent på evt nye søknader.

Link to comment
Share on other sites

Men er det ikke no nye regeler om at kaliber over 455 ikke er lov lenger.? Hvorfor.?

 

Fordi POD ville løse et problem, lekkasje av "grovkalibrede" fra sportskyttere til kriminellemiljø. Et så stort problem at ingen har hørt om det.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. er altfor lett å skaffe håndvåpen i dag, er man intresert så trener/konkurerer man det man har mulighet til.Er selvfølgelig tillatt med avbrudd pga mange årsaker, men lister kan leveres til politiet så di kan inndra lisenser til folk som ikke har brukt for utstyr lenger eller bruker det til alt mulig anna tull.. :)

 

Hæ? Hvordan leser du det jeg skriver for å konkludere dette? Poenget mitt var netopp at klubbene IKKE skal/kan sende lister til politiet. Klubbene skal overfor politiet kun forholde seg til lov og forskrifter. Eventuelle strengere krav kan klubben i såfall sette på medlemsskapet, ikke i en årlig "disse her liker vi" og "disse her liker vi ikke" liste som sendes til lensmann.

 

Liker du ikke lovverket får du få det endret, ikke innføre ditt eget.

Link to comment
Share on other sites

Syns dette er litt rart men har som sagt ikke begrep om håndvåpen.

Men ser at holdninger er det litt ymse av... Noen tror eg ikke at eg kommer til og skjønner meg på..

Reagerer en smule på alle som ønsker og anngi kammerater som har gjort alt riktigt for og erværve håndvåpen tidligere.

En som har skutt aktivt, fått sine våpen og etter en periode ikke har annledning til og trene eller drive aktivt lenger.

Noe det kan være mange årsaker til... Jobb osv.. Privat sak uansett...

Kan ikke på noen måte skjønne at dette ikke gjør han egnet til og ha sitt våpen lenger.

Tipper de over og blir "mentalt" uta av stand til og ta vare på sitt våpen...?

Glemmer de hvordan de bruker det og risikere og skyte seg selv i vannvare visst de da skal skyte på blink/skiver...?

Reagerer også på hvor mangen som både likestiller seg med Politiets myndighet og noen virker det nesten som om de stiller seg selv over politiet... Og er i ferd med og begynne og fortelle politiet hvordan gjøre jobben sin..

Medlemer som ikke respekterer sikkerhetsregler på skytebana eller lignende ting kan en gjerne annbefale og finne en annen klubb og delta men....

Beklager men syns dette tar helt av og syns desverre folk skal vere mere opptatt av og hjelpe og ta vare på folk enn og "ta mest mulig folk for alt muligt"

Beklager at det blit noen såre tær av dette men-men.. Synes faktisk at noen her fortjener og bli trakka litt på tærne..

Tror eg må ut og skyte litt så ikke våpna mine blir tatt fra meg... :|

 

 

John

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...