Jump to content

Erfaringer med sauer 100xt?


Fisk42

Recommended Posts

Ble vel testet i JAKT eller Jeger, Hund og våpen eller noen av disse bladene, og fikk bra karakter. Har også sett noen slike på jaktfeltløypene i vinter, og de som eier en er fornøyde. Har dermed fått klådd og testet noen så det står hardt mellom en slik, og Browning X-bolt for min egen del :)

Link to comment
Share on other sites

men blei skeptisk når eg såg korleis dei såg ut innvortes, spinkel aluminiums bedding, einslags stål streng og tviler på at det er flattjarn når ein skal skru ho ifrå einanen. Såg lite tilitsvekkande ut. Men er tikka eller browning bedre? Eg lika å kunna ta ifrå kvarandre rifla å setta ho inn med vaselin og at det er litt solide saker. Dei fleste som kjøpe rifla tar ho vel aldri ifråkvarandre kan eg tenka meg å då har det ikkje så mykje å sei.

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo se på Glock. Det er jo nesten bare plast og de varer og varer. Så tror ikke du skal se ned på våpen som bruker plast og lettmetal deler. Selv gammle rifler fra Husqverna bruke alu i enkelte deler og de er jo kjente som solide våpen.

Link to comment
Share on other sites

Trur ikkje det blir noken mauser med meg, men har lurt litt på ei brno fox i 222 eller ei brno 601 eller ei ruger m77. Treng jo egentlig ikkje dei to sistnevnte siå eg har ei cz 550 american, men den eg har er litt tung har fått det for meg at dei to andre er lettare. Får sjå kva det blir til

Edited by can
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

har brukt min sauer 100 i 308 både på bane og på jakt. jeg er veldig fornøyd! sto mellom tikka t3x, browning x-bolt og denne når jeg skulle handle, og etter å ha klådd litt på alle sammen kjøpte jeg sauern.. angrer ikke et sekund. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Til dere som hat hatt Sauern deres ei stund. Hadde dere funksjonsfeil i starten med deres magasiner? Har hatt 3 feilmatinger fra magasinet mitt på de første 20skudd :( Så lurer på om dette er noe som går seg til, eller kan jeg starte å klage til butikken med en gang ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...