Jump to content

Voere mod xxl- nokon som sitter på erfaring/kunnskap?


magnum_mauser

Recommended Posts

Hei godtfolk. Om rimelig kort tid, er eg den (forhåpentligvis) lukkelige eigar av ei Voere xxl i 416 rigby. Det er litt tilfeldig at der vart denne, men vart varmt anbefalt denne børsa av ein bekjent. Men eg veit svært lite om både Voere og nevnte modell - nokon som sitter på kunnskap?

Link to comment
Share on other sites

Denne rifla er det nok ikke mange tilsvarende av I Norge. Om det er den som har ligget på finn.no en god stund så har du iallfall fått den til en billig penge om en ser på nyprisen på den! Av ren nysgjerrighet googlet jeg modellen for en tid tilbake og fant faktisk lite på nettet også, så den er nok ikke produsert I enorme antall. Ser robust ut da!

Link to comment
Share on other sites

Hei og takk for svar. Eg hadde ein lang samtale med importøren av Voere i går, og han trur eg satte kaffien i vrangstrupen når han høyrte prisen eg fekk børsa for. Han snakka særs varmt om Voere og akuratt denne børsa, boltføringa skulle være heilt unik. Ellers eit gjennomført kvalitetsvåpen, og i tillegg er eg den einaste i Norge som har denne børsa, og det er jo stas.

Eg var spent på vekta på den, då den ser tung ut på bilder og importøren tippa ei vekt som var langt over det eg håpa på. Men når den vart lagt på vekta, viste den 4,8 - noko som er heilt greit på ein 416 rigby.

Link to comment
Share on other sites

Etter min uvesentlige og veldig personlig mening representerer Voere "top notch" hva det gjelder generell kvalitet, brukervennlighet og presisjon. Finnes knapt noe bedre. 

Link to comment
Share on other sites

Den var vel nede i 15000,- i et helgetilbud for litt siden. Hadde jeg hatt ledig i garderoben, samt cash, hadde jeg slått til.

Det henger forøvrig en aldeles nydelig Heym på XXL Forus. Super Classic eller whatever...  satt ned 62% fra 39000,- til 15000,-

Kaliber (husker ikke helt) 7 eller 8 x 57. Rød kolbekappe, fin stokk, reimfeste på løp, blankpolert blånert. Røverkjøp...

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Eg trur eg har gjort eit godt kjøp! Det einaste eg hadde å utsette på rifla var finish på skjeftet og kolbekappa. Eg synes ei skikkelig rifle skal ha ein skikkelig oljefinish, derfor har eg gjort avtale med Vågsland våpen om å legge det på stokken når børsa formelt er mi.

Han skal også sette på ei ny og bedre kolbekappe, då den som er der vistnok er temmelig hard. Eg hadde ei tjukk pachmeyr på min forige rigby, den fungerte veldig godt. Men den var svart og ikkje særlig pen å sjå på. Dei klassisk røde kolbekappene som ofte er å sjå på penare våpen, er det nokon som kan seie noko om effekten i desse, versus den tjukkaste modellen til pachmeyr?

Link to comment
Share on other sites

Ny kolbekappe kan sikkert ha noe for seg, men oljefinnish kan være flyktig, og derfor noe jeg liker å legge, og vedlikeholde selv.

Tenk nybil.. perler i begynnelsen, avtar rimelig fort..

Er litt nerd på området, så jeg brygger selv. Ville neppe brukt penger på at andre skulle tatt snarveier...

Men noen er sikkert gode :winke1:

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...