Jump to content

Hornady Eld match 140grs til jakt?


Carl

Recommended Posts

Hører at hornady har sluttet og produsere 6,5 A-max kule i 140 grs, eg har brukt den til jakt i det siste årene men ser ikke ut til at eg får tak i den lenger til en fornuftig pris.

Og då lurer eg på om noen har prøvd eld match kulene til jakt/ langholdskyting? 

Link to comment
Share on other sites

Nå har den vel aldri vært laget for jakt, men den har gjort en hellsikkes god jobb på område! Å kunne bruke en rimlig kule til både trening og jakt har mange fordeler, spesielt om man skyter langt! Hvorfor betale 10,- kula om en kule til 3,- gjør en tilfredstillende jobb... 

 

 

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at eg har brukt A-max kule til jakt er at eg skyter 1500-2000 skudd i året, eg liker helst og trene/jakte med samme kulen. Når man skyter så mange skudd med samme ladningen får man gode kunnskaper om hvordan kulene går i allt av vær og vind, hastigheter ved temp. forandringer osv

Fant igjen en A-max kule i skinnet på en hjortebukk som eg skaut i fjor(sideskudd), kulene hadde faktisk fin soppform men restvakten var vel ca 50grs.

 

Eg skal selvsagt prøveskyte eld match kulene før eg prøver de på hjort, men eg skal også prøve swift scirocco, accubond, hornady sst, nosler Ablr osv....

Link to comment
Share on other sites

På 7.4.2017 den 7.22, jjrckd skrev:

Ser at ELD-X (jakt) koster det samme som ELD Match i USA. Kan det være litt som Barnes TTSX og Tac-TX og at det er samme kula?

 

Får uansett håpe at ELD-X kula blir priset fornuftig i Norge.

Alvestad har ELD-X, 725,- for 100stk... 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...