Jump to content

N570 i kort løp i 338


freezingduck

Recommended Posts

Jeg har en 338 Norma Magnum med 50cm løp.

Denne er ganske lik 338LM.

 

Tenkte 300gr kule

Er det noen som har quickload eller har erfaring som sier om jeg bør satse på N560 eller N570?

 

N570 ser jo ut som det de fleste bruker med lange piper, men er litt spent siden jeg har kort løp og det er et treigt krutt.

 

Har funnet en del ladedata med N570, med det er med lang pipe.

 

De fleste med 338 løp i 50cm lengde bruker H1000 i usa ser jeg, den er jo en plass i mellom N560 og N570.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noen forskjell. N570 virker uansett (lovlig) pipelengde. I USA bruker folk H1000 siden det e det de har, og vi bruker 570 siden det er det vi har..

MRP/N15/560 kan du bruke, det tar ned munningstrykket en del, men du får vesentlig mindre hastighet enn med 570.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Tenkte 300gr kule
Ser folk bruker 90-93,3gr så det blir vel og gå med.

 

Det kommer vel an på hvor fort du vil bruke hylser, og hvor mye jobb du vil ha med dem. Maksladningene i 338LM er forholdsvis friske. Jeg (og de fleste jeg kjenner) har brukt 87-89 bak 300gr.

http://www.vihtavuori.com/upload/guide-and-brochure/vihtavuorireloadingguideed13_2014engwww.pdf

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Det går greit ei stund. En får ikke hylsehodeutvidelse eller noe, men en må helpresse og trimme og alt for fort kassere hylser til 33,-/stk.

K

Derfor har jeg gått ned. Gidder ikke å kassere de hylsene etter noen få runder, nei. Jeg får uansett nok fart. Har 29,5" løp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...