Jump to content

valg av kikkertsikte til salong


mongis

Recommended Posts

Hei! nå er jeg lei av kikkerten på cz varminten min :roll: så derfor spør jeg dere om hva slags kikkert dere vil foreslå, ønsker meg en med go forstørring og mildot som ikke koster skjorta, da den kun ska brukes til leikesniping i det lokale grustaket :oops::mrgreen: .på forhånd takk :)

Link to comment
Share on other sites

Husk at en fort kommer i en situasjon med krav til SF eller om en må AO med store forstørelser og 22lr.

Spesielt ille er det ved jakt, der en trenger forstørrelser ned i 3-4x for i det hele å finne viltet på hold fra 30m og inn.

Derfor setter jeg ikke mitt 10x40 mildot på salongen (derimot får den kose seg på 17hmr'n som normalt brukes på 50m+). :wink:

Link to comment
Share on other sites

hva tror dere om BSA eller busnell banner? :)

 

min erfaring er at BSA kikkertene er skarpere i optikken de fleste andre kikkerter i samme prisklasse(billigræl/400-1000kr).

sammenligningen er imot simmons 4x32rimfrie, tasco 6-24 varmint, bushnell trophy4x32, crosman 4x32, noe annet tascoræl.

den kikkerten jeg syns optikken ser klares ut i av de billige jeg har er kinesiske luftvåpenkikkerter fra Xisico, som også burde fungere finfint på 22lr, billige er de og.

disse har AO og "mildot", men desverre åpne justeringstårn, uten lokk over. fint på banen, men lite hensiktsmessig om du skal dra rundt på børsa.

fåes hos www.toolfarm.no

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...