Jump to content

Innredning av Pelicase.


Guest

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg er ny bruker av forumet, men har smygkikket litt her tidligere, og har idag tatt steget ;)

 

Jeg har fått en Pelicase i hus idag, og skal innrede den til børsa mi. Jeg har ettpar foreløpige forslag, men er ute etter løsninger andre har valgt tidligere for å se om det er noe jeg bør gjøre anderledes, eller om det er noe mer jeg må ta høyde for plasseringen av før jeg går løs på skummet med kniv.

 

Foreløpige planer:

 

1:

normal_DSC03330-komp.JPG

 

2:

normal_DSC03337-komp.JPG

 

3:

normal_DSC03343-komp.JPG

 

Ting jeg uansett vurerer som smart er å ha kolben i enden med hjulene, og siktet opp mot håndtaket.

 

Håper på innspill og bilder av andre løsninger.

 

Mvh

 

Christian S

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg er ny bruker av forumet, men har smygkikket litt her tidligere, og har idag tatt steget ;)

 

Ting jeg uansett vurerer som smart er å ha kolben i enden med hjulene, og siktet opp mot håndtaket.

 

Hei og velkommen.

 

Tror du tenker riktig, med den plasseringen...

 

Også må jeg si at det varmer en kald skrott å se en genuin matchrem i ett oppsett som du pusler med... :D

Link to comment
Share on other sites

Takk for innspill:

 

Så bar ut den jobben du hadde gjort, cesandberg, og takk for bra link.

 

Også må jeg si at det varmer en kald skrott å se en genuin matchrem i ett oppsett som du pusler med... :D

 

Jeg er langt mer glad i ei skikkelig reim enn i tofot, så den skal nok fortsette å få gjøre nytten. :)

 

mvh

 

Christian

Link to comment
Share on other sites

Takk:) Er velig fornøyd selv også.

 

Rifla er egentlig en .308 700 BDL. Kjøpte den billigste jeg fant med matt finish, og kassa er alt som er igjen nå. Pipa, underbeslaget m/magasiner og skjeftet er H-S, avtrekket er Jewel. KV rem med Uncle Mike QD remfester. Siktet er Leupold MKIV M1 med Leupold MKIV base og ringer. Det er først i det siste jeg har fått tatt den i bruk, og har nå skutt litt over 150 skudd totalt, mest NATO-ammunisjon, på hold ut til og med 600m, men vil lenger enn det, og aner potensialet. :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg tror også det hadde sett veldig bra ut, men da blir vektfordelingen noe mindre heldig, pluss at det blir minst skum mellom koffertkanten og siktet, og det er jeg litt bekymret for (muligens ubegrunnet...)

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg tror også det hadde sett veldig bra ut, men da blir vektfordelingen noe mindre heldig, pluss at det blir minst skum mellom koffertkanten og siktet, og det er jeg litt bekymret for (muligens ubegrunnet...)

 

mvh

Ev. Om du setter våpenet litt på skrått i bunn og alt utstyr over...? Tror ikke vektfordelingen har så mye å si, sålenge kofferten ikke blir noe særlig fram- eller baktung

Link to comment
Share on other sites

Etter litt tenking, endel innspill og litt flytting frem og tilbake er dette foreløpig plan, men med en noe kortere pussestokk:

 

normal_DSC03353-komp.JPG

 

Jeg skal gjøre som cesandberg foreslår, og lage et apparat for å skjære til skikkelig med varmetråd.

Sannsynligvis vil dette ta noe tid før det er utført, men jeg poster bilde da.

 

Tusen takk for all hjelp og alle innspill så langt, og det er bare å komme med flere, så vurderes det fortløpende :)

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Korhenn får eg tak i ei slik kasse, og hva koster herligheten?

 

Kassa koster 2699 hos Landrø, og det må gå for å være en veldig god pris. Hadde ikke planlagt å handle igår, men klarte ikke la være til den prisen...

 

Ang. M24: Jeg skal se nærmere på det oppsettet, det er sikkert ganske gjennomtenkt.

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...