Jump to content

Skyting i Tromsø


Tryta

Recommended Posts

tjena grabbar....

 

Er en over snittet ivrig skytter selv og skyter så mye som mulig utover året.

 

Desverre er miljøet i Tromsø begrenset til sein vår, sommer og høst. All skyting slutter omtrent straks elgjakta starter på høsten :evil: I tønsvika skytes det av og til på mandager utover vinteren vha lyskastere, men m full turnusjobb blir det ofte vanskelig å passe inn gitte dager...... Dessuten er Tønsvika blitt overbelastet nå som glimtbanen er mer eller mindre nedlagt. Utover sommeren begynner kølappsystemet i tønsvika,og da melder jeg meg ut. Jeg liker å ligge noen timer på banen, ha m primus, koke kaffe og prate skjit m kompiser. SKyteøktene varer gjerne noen timer, m kølappen i hånda blir kaffekoking litt vanskeligere......

 

Men jeg har sett lyset. Er nå medlem av 2 skytterlag, straumsbukta og brensholmen. På brensholmen er det et særdeles avslappet og behagelig miljø, der skyter vi stort sett når vi vil er inntrykket. Går sterkt utifra at det blir skyting utover vinteren der. Banen ligger 50m fra veienog det er stålgonger på 200, 300 og 480m, perfekt........ Jeg bruker bare sende en sms til sjefen og si at jeg stikker på banen en tur, aldri fått nei (vil bare bli litt varmere i trøya før jeg skyter i hytt og pine.)

 

Ellers er jeg medlem i straumsbukta også, kjempegjeng!! arrangerer 4 jaktfelter hver sommer for laget, knallarti! Ser ut for at det blirt mer skyting her også, da det er mange aktive jegere i det skytterlaget.

 

Send meg en PM om dere vil ha kontaktinformasjon til karen jeg ringte for innmelding i brensholmen skytterlag

Link to comment
Share on other sites

Straumsbukta er ikke åpen på vinteren desverre.

 

Brensholmen er etter det jeg vet åpen all year, er ny der men ikke hørt noe annet. Koster 300 i strraumsbukta og 150 på brensholmen. Vi har skutt både ukedager og helgedager. Bruker respektere søndag og vente til etter 13 før jeg skyter (kanskje bare dumt, men ikke vits å irritere på seg troende naboer......)

 

Ergo; Brensholmen er sikkerstikket for "året rundt" skyting

 

 

EDIT:

Vi kunne jo prøve å få oss en "kammerdag" der, prøvd litt børser hos hverandre og prata litt skjit?? Sikkert noen av dere som har div jeg og kompisen min ikke har prøvd..... Vi kan stille med custom remington i 25-06, Grom-mauser i 240WBY, Remington XCR tactical i 308, CZ 452 varmint og div andre stash..

 

interessert??

Link to comment
Share on other sites

Brensholmen frister mer og mer. Kjekt med helgeskyting, spesielt på denne årstia med lite lys. Tønsvika har aldri fristet, og Glimtbanen har sine begrensninger..

Skal videreformidle denne til mine venner. Eller skal vi kalle dem "kompiser" :lol: Og vi har "bare" standardkalibrer: 223, 6,5x55, 308 og 30-06 fra kjente produsenter som Winchester, Remington, Savage og Sako.

Selv er jeg ikke klar for noe skyting på denne siden av jul, pga en operasjon i skulderen. Blir å ta ei og annen kråke med salongen på hytta, men mer tåler jeg ikke for tia :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg er med på vinterskyting, gjør ikke noe at det må kjøres en en liten bit.

Har en 223 som jeg trenger å skyte litt med.

Synes det er dårlig at det ikke finnes et helårs skytetilbud i tromsø.

Når jeg har fri uke har jeg god til litt skyting på dagtid på hverdager.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...