Jump to content

Kjøp av 357 hva bør man velge når man har "korte fingre"


Scoopy

Recommended Posts

Jeg er nybegynner og er klar til og velge meg en 357 magnum revolver. Men jeg har ganske små hender så problemet ligger i at de våpnene jeg har fått prøve av andre blir for store om jeg skal ha riktig grep på våpenet.

 

Jeg er anbefalt og kjøpe en S&W men er det noe justering på avtrekket eller kan jeg få kjøpt sjefter som gjør at jeg får bedre fingergrep på avtrekket ?

 

Er det noen andre som har samme problem som kan ha noe tips eller råd om dette eller må jeg bare finne min egen måte og holde våpenet på som fungerer for meg ?

 

Og burde jeg gå for en S&W 586 eller 686 ?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var det jeg også fikk høre. S&W er det jeg burde gå for. Det blir nok og bli med på noen klubbstevner når jeg får kjøpt meg våpenet først. Men om det blir og konkurere på store stevner...det får tiden vise.

 

Men takker for tipsene.

Link to comment
Share on other sites

S&W får du i alle fall solgt igjen om det blir feil.

Masser av grep å finne til disse, men det spørs om rammen begrenser størrelsen litt når du skal ha magnum-våpen.

 

Vet ikke om du har en forhandler i nærheten der du kan prøve litt forskjellig i hånden? 586 vs. 686 er bare en smaksak.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikker på innlegget til trådstarter vil gi noen fornuftige svar.

Det er for mange løse tråder.

 

1) Hva jern har du prøvd ?.........er det 586 el. 686 ?

2) Vist det er for stort, hvorfor tygger man videre på det ?

3) 90% av det du skal skyte er sikkert med 38. Hvorfor ikke se på en K-ramme fra S&W ?

4) Hvorfor ikke prøve dem andre alternativene som er nevnt ?

 

Eksempelvis er S&W sine ramme modeller linet opp på rad og rekke i denne videoen.

 

Når du sier at ting virker for stort i neven, hvordan bedømmer du det ?.. Er det

med en hånd ?...to hender ?......single action (avtrekker sitter normalt da lenger bak)..