Jump to content

Bushnell 3-12 x 56


Maverick

Recommended Posts

Trur ikkje du får den beste skumrings kikkerten utav den Bushnellen. Har faktisk sikla litt på den kikkerte sjølv, og har Busnell får før av, og dei tåler iallefall litt vær dei som eg har hatt.

Men nett i skumringa, så er nok det andre kikkerter du bør sikte etter. Eventuelt ein fast Meopta/Nikon/Zeiss Qonquest..

Link to comment
Share on other sites

Ja. Men denne skal stå på en 223 og jeg må holde meg moderat med tanke på pris... Lurer bare på om denne er grei nok eller om det er et dårlig kjøp. Spørsmålet blir vel om man får mye for pengene med denne kikkerten?

 

Kaprer tråden litt siden jeg er ute etter tilsvarende kikkert og til samme bruk som deg. Hvilke prissjikt befinner den kikkerten seg i (trophy, banner, elite, eller den som jeg ikke husker navnet på... :roll: )? Hvordan er Bushnell sammenlignet med feks Leoupold Vx-1?

Link to comment
Share on other sites

Til ein .223 så trur eg absolutt at denne vil bli ein bra kikkert. Eg har faktisk tenkt samme tanken å putte ein slik ein på min .223.

 

Og det er Trophy kikkerten eg ville ha gått for. Har ein Trophy i fast 4 x frå før av, og den har tålt mykje røff behandling, og er like tett og fin enno, etter 16-17 år.

 

Malle, eg er ikkje heilt sikker. Eg har også ein Leupold VXI 3-9x40. Synst at begge er ca samme optisk kvalitet på. Og kvalitets messig, så har eg hørt at Leupold er veldig robuste også. Så trur ikkje dei er så langt i frå kverandre verken optisk, mekanisk eller kvalitets messig.

Link to comment
Share on other sites

Jupp, det høres bra ut. Skal bestille den nåh!

 

Men er det noen som vet hvordan størrelse jeg må ha på montasjen? Jeg skal enten ha den på en Tikka T3 light eller Hunter. Fikk våpenlisensen i dag så jeg får se hva som er tilgjengelig i butikken. Også lurer jeg på om noen vet om det finnes ferdige gummikapper eller lignende for å bygge opp kolben. Denne blir kikkerten blir vel å sitte rimelig høyt.

Link to comment
Share on other sites

Hva er prisen?

 

(Kan nevne at jeg kjøpte en 2 årgammel/ubetydelig brukt (jaktfelt) Swarovski 8x56 for 6000,-.........Den står på min reverifle i kal. .222 rem. Hvorfor skal man ha dårligere kvalitet på kikkerten når det er snakk om .223??)

Link to comment
Share on other sites

Prisen frå USA tidliger låg på ca 1.200.- med frakt uten fortolling. Her i landet har eg sett dei til ca 2.300.-

Så det er litt forkskell frå den kikkerten du snakka om Mork. Og nei ein treng ikkje å sette ein dårligere kikkert på ei reve/fugle rifle enn ei storvilt rifle, men som regel så er blir den beste kikkerten montert på ei storvilrifle og så går kvaliteten på utstyret nedover til salongrifla.. Sånn er det her i huset, og mange andre eg har snakka med også..

Link to comment
Share on other sites

Fant den rimeligste prisen nå på tilbud (-33%) til 2695,- Kostet før noe rundt 3995,-

 

I en ideel verden hadde jeg hatt topp optikk på alt av utstyr, men med hus, bil, kjerring, unger, kjerring og kjerring er det egentlig en ganske vanskelig ting å få til her i huset.

 

Ellers med tanke på frakt og toll synes jeg prisen over ikke er så aller værst. Er jo greit og ha butikken du kjøpte den fra i samme land hvis det skulle bli noe trøbbel. Den har alltids livstidsgaranti men..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...