Jump to content

Brecom VR-500: Review


johnkyuss

Recommended Posts

Hei, mitt første innlegg her på kammeret.

 

Vil bare anbefale alle som har planer om å kjøpe seg jaktradio om å styre langt unna denne.

 

 

Brecom VR-500

 

 

Laget en film om produktet, sjekk ut:

 

 

Produktbeskrivelse (kilde: http://www.jakthuset.no/produkt/brecom-vr-500-jaktradio-pakke/

Brecom VR-500

 

Like bra, langt billigere! Dette er den nye jaktradioen fra tidligere importør av Lafayette. Med andre ord kommer nye Brecom fra en leverandør som har lang erfaring og svært god kunnskap om jaktradioer, og er i tillegg offisiell leverandør til det norske skilandslaget. Her er det bare å hive seg på!

 

Radioen har ikke display, men derimot en «stemme» som forteller deg hvilken kanal du er på.

 

Enkel betjening. God bruksanvisning på norsk!

 

Jaktpakken inneholder radiodel, Li-ion batteri, intelligent bordlader, belteklips og øremusling.

 

Liten og enkel jaktradio

 

Fuktklassifisering IP-54

Litiumbatteri på 1500mA

Vekt 195gr inkl batteri

Frekvens område 138-174 Mhz

Kanaler 16

Effekt 5W

PL toner

...

Link to comment
Share on other sites

Beklager, min feil :oops: La ikke merke til at nicket ditt samsvarte med det på youtube. Sånn er det når man ikke leser detaljene godt nok. Jeg får skylde på alderen min :lol: Har heller ingen erfaring med den radioen, så kan ikke uttale meg om det :wink:

 

Men har du prøvd med en lang antenne på den (skogantenne) ? Måtte ha det til min dersom det ikke var tilnærmet åpen sikt.

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe problem, skjønner :)

 

Har ikke prøvd skogantenne, men har hatt radioen på kloss hold fra en som virker, uten at noe kontakt ble knyttet til den.

Mest trolig er det feil fra fabrikk på min, men det er så mange andre faktorer som gjør at jeg velger å gå for en annen modell.

Link to comment
Share on other sites

Ser den :)

Jeg kjøpte meg en icom, husker ikke i farta hvilken modell. Tydelig display, både sender og tar godt imot (med lang antenne). Har ikke hatt behov for den på 6-7 år nå, men jaggu er batteriet nesten fullt ennå. Har stått avslått i våpenskapet. Mener å huske at da jeg jakta elg så lada jeg den ca annenhver dag, ikke fordi den da var tom for strøm men for å ha litt å gå på.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

har en slik - har hatt den i to år og har aldri hatt noen problemer med den med verken mottak eller sending. batterikapasiteten oppleves som helt grei, den er enkel i bruk og sist men ikke minst så er den billig. hva angår den plastikk-luka over tilkoblinga til øremuslingen så er den litt irriterende, men ikke noe jeg river meg i håret over. stemmen som kommer når man skifter kanal er vel mer som en bagatell å regne for mitt vedkommende, radio skrus på og settes på kanalen den skal brukes på i det man går ut på jakt og radioen røres ikke mer annet enn å justere volum i ny og ne. bytter heller ikke kanal når det er jaktbart vilt i nærheten, da er som oftest fokuset på noe annet enn jaktradioen. Dette er nå min mening da.

Link to comment
Share on other sites

Husker fra jakta i fjor, av 10 jegere på laget er det 1 person med en Brecom - og det er han vi aldri hører hva sier, uansett om han snakker i mic eller rett i radioen. Av 10 jegere på laget er det også 6 eller 7 som fortsatt har Icom F3GS'ene vi kjøpte i 2002.

 

Jeg er overhode ikke objektiv, men de Icom-radioene jeg har vært med på å selge gjennom arbeid passerer sannsynligvis 5-600 stk, og antall reklamasjoner av disse skal jeg klare å holde i 1 hånd. Uten problemer. Jeg skal klare å pelle meg i nesa mens jeg holder de(n) også. For å tilnærme meg subjektivitet kan jeg gjerne si at jeg ikke har noe å utsette på Hunter eller Zodiac (ut over at det generelt sett ser ut til å være mer vanskelig å få tak i tilbehør til Zodiac pga få forhandlere, Hunter har blitt enklere etter at FK valgte disse over Lafayette), og at erfaringen med Lafayette er litt todelt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...