Jump to content

Lav kulehastighet sauer 404 hvorfor?


ettan

Recommended Posts

Hei

Min Sauer 404 kaliber 270w med 56cm løp syns jeg gir merkverdig lite hastighet, ladet med Nosler ABLR 150grs, 57grs VV 560 gir den knappe 700m/s, en S&L med 60cm løp og tilsvarende ladning gir rundt 900m/s, 4cm lengere løp burde vel ikke gi 200m/s forskjell? noen som har en forklaring?

Link to comment
Share on other sites

Hadde 3 skudds samlinger på rundt 18mm så den er ok, har målt løpet innvendig med skyvelær, .272, nå blir vel ikke skyvelær det riktige å bruke men .272 blir vel sånn ca riktig vil jeg anta.

Flere forslag mottas med takk. Dette er vel reklamasjon?

Link to comment
Share on other sites

Det er noen uker siden jeg leste noen liknende på en tysk nettside. Da dreide det seg om 7mmRM i en Tikka T3. Det de fant ut var at diameteren i pipen har vært mindre enn de foreskrivne toleransene i henhold til CIP. Dette kan så klart fremprovosere et høyere trykk nivå og (voldsom) økt friksjon med alt annet dette innebærer, selvfølgelig også hastighetstap. Du burde skaffe en kaliber - caliper til måling og undersøke om du er utsatt for det samme. Er det tilfellet, så blir det så klart en reklamasjonssak.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville bare hjelpe til med noe som forklarer det du har opplevd med stor sannsynlighet. Dersom du er istand å lese trykk - nivået utfra tennhettene med en gang kan jeg bare gratulere. Hovedpoenget mitt her var egentlig massiv økt friksjon. Du får gjøre hva du vil

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...