Jump to content

Sierra 8mm 175 grain Pro Hunter i 8x57


BPP

Recommended Posts

Hei! Er det noen som har erfaring med denne? Bruksområde blir i første omgang Dåhjort, Ibex og muligens reinsdyr. Utgangshastighet + 800 m/sek.

Jeg har tidligere brukt samme kule i 308 med kjemperesultat både når det kommer til presisjon og virkning i vilt, men det er jo ingen regel som sier at denne kula er like bra i 8mm...?

Link to comment
Share on other sites

Har sett den i bruk på reinsjakt med bra resultat i 8x60s ladet til litt høyere hastighet. Presisjonen var veldig bra i en Orginal FN Mauser jaktrifle.

 

Har også sett Sierraen på skytebanen i en Steyr S i 8x68. Presisjonsmessig er det noe av det beste jeg har sett i ei jaktrifle men det spørs om kula henger sammen i godt over 900ms.

 

Til større vilt hadde jeg gått for Nosler Partition.

Link to comment
Share on other sites

Presisjonen er ofte helt ekstrem god med denne kula. På vilt har jeg ikek skutt mye med ett rådyr og 3 rev ble det.

 

Ladet den til ca 790m/s i det løpet jeg hadde(det ga lave hastigheter til tross for sine 58cm). Men presisjonen var helt perfekt. Tror også ca 800m/s er perfekt hastighet for den kula.

 

Så kjør på. Tror neppe du blir skuffet.

 

Liten edit her. Vith. N-150 er et av de beste kruttene jeg har brukt i 8x57. Fyllingsgrad, presisjon og hastigheter er MAX som Benny i Olsenbanden sier :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Da er den saken biff! Supert, og det gjenstår nå bare å pakke med broderen, respatex campingbord, kronograf, kuleisetter + ferdig sizede hylser og en pakke 2410 så får vi landet denne :)

Saken er at jeg nylig mottok drømmebruksrifla. Den er primært bygget for raske skudd på kort hold men i motsetning til trenden har jeg valgt å gå for laaaang pipe med 1/4 skinne. Jeg regner med at den lange pipa kan gjøre rifla litt "kilen" mtp pipesvingninger så jeg er meget spent på hvordan den vil oppføre seg. Sierra og ladning innenfor trykknormer så håper jeg det blir en vinner på medium sized vilt. Jeg har Nosler på blokka om Sierra mot formodning ikke skulle fungere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...