Jump to content

Skipulk.


Polardego

Recommended Posts

Trekke barn og trekke utstyr.

To veldig forskjellige ting.

 

Skal du kun ha en pulk blir det uansett et kompromiss på et eller flere punkter.

Jeg hadde prioritert sikkerhet for barnet og kjøpt en barnepulk med veltebøyle og vindskjerm.

Så kan du demontere vindskjermen om du kan skal bruke den til transport av ting.

 

Har god erfaring med fjellpulken barnepulk.

Vindskjermen er enkelt å ta av med en klips.

 

En vanlig transportpulk er ikke noe særlig å putte barn i etter min mening.

Vond å sitte i. Farlig å velte med.

 

God tur!

Link to comment
Share on other sites

Har barnepulk fra fjellpulken og er superfornøyd, men prisen er vel høy...

Uansett ville jeg også prioritert en god barnepulk.

Transportpulk som er BILLIG (under 600,-)og gjennomtestet finner du på http://sportsnett.no/. Den heter Paris pulk/sklibrett.

Eneste ulempen med denne er nedoverbakker der en må holde igjen med tau bak eller må du la pulken skli først (pga pulken ikke har stivt drag)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Fjellpulken barnepulk og synes den er kjempebra til barn. Har tippet den en gang i nedoverbakke utenfor oppkjørt løype, skjermen la seg fint over barnet som bare sov videre..

 

Vi bruker et saueskinn i bunnen sammen med soveposen fra Fjellpulken. Dette blir varmt og godt og med bra polstring.

 

Som transportpulk synes jeg ikke den er særlig egnet, den delen av trekket som er foran skjermen er relativt trangt slik at volumet foran blir lite.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har erfaring med Fjellpulken barnepulk, både etter meg sjøl og etter bikkjer. Den er stødig og fin for ungene som sitter der. Vi hadde et reinskinn i bunn i tillegg til underlaget som følger med.

Etter at ungene blei store, tok jeg den i bruk som transportpulk, men synes ikke den egna seg særlig til det. Solgte den derfor i vår. Trur det ligger bra med pulker på FINN som knapt nok har sett snø, så trur ikke det er farlig å kjøpe brukt. Min var vel 12 år gammel, men hadde tilnærma samme designet som nå...

Link to comment
Share on other sites

Fjellpulken barnepulk går det 13 av på dusinet. "Grei nok" som barnepulk, men satt ved siden av Norpulken var den noe gammeldags. Og den er ikke brukelig som transportpulk. Jeg husker ikke hvem som hadde test på disse. Lurer på om det var "Mor og Barn" (et blad). Men Norpulken kom klart best ut av det i hvertfall. Den har en del løsninger som virker ganske innlysende bedre etter litt bruk. Blant annet dragfestet (gjennomgående), og innsving i formen for mindre friksjon i løssnø.

Når det gjelder bruktkjøp så går barnepulker fort unna i forkant av og under sesongen! Tviler på at det er mye å spare i forhold til å kjøpe ny, men det er jo lov å følge med og prøve seg.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tenkte jeg kunne dra opp igjen denne tråden da jeg er på utkikk etter en pulk til vinteren.

 

Den skal brukes til å dra barn, men gjerne også være god til å dra all mulig annen last uten barn.

 

Ut fra de to trådene om pulk her på forumet virker Norpulk mest interssant, men kunne også tenkt meg å modde en Paris pulk til å kunne dra barn trygt. Er det noen som har erfaringer/ideer på hvordan dette kan gjøres?

 

Jeg har egentlig ikke lyst til å bruke mer enn 2000kr, men er mulig jeg må bite i det sure eplet og få en Norpulk til rundt 3500.

 

Håper noen kan gi noen tips til hvordan jeg kan få en god pulk til en billig penge! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...