Jump to content

Annonsefritt forum?


Dachs

Recommended Posts

Er ikke imot reklame så lenge det ikke tar for mye plass, og at en må gjennom flere sider med reklame for å få frem det en egentlig er på jakt etter (forumet).

Ellers vil jeg si at jeg savner litt et oppslagsverk slik det var på Sluttstykket. Lister (linker) over forhandlere, produsenter, jakt tur arrangører etc.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Mulig det har vært sagt før, men litt reklame er vel bare av det gode. Da får man jo noen kroner til og drifte forumet . Det koster vel noen kroner og få de rette linjene eller hva det nå heter for og få et raskere og bedre forum.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Valget om reklame er vanskelig, ikke bare p.g.a. økonomien i det. Reklame på forum har lett for å forkludre innholdet, dersom plassering ikke legges tilrette med en gang. Det bør være noe som ikke går utover forumets innhold eller utseende, men likevel er tilgjengelig nok til at det kan forsvares og faktisk ha det der.

 

Reklame gir reklameinntekter, og inntekter skal forvaltes. Dersom forumet drives i privat regi, vil en/flere private få pengene, og forvalte dem etter hjertens lyst. Man kan ha intensjoner om bruken av slike penger, men til syvende og sist er det ikke noe rammeverk som holder tak i det. Dersom forumet drives av et foretak eller interesseorganisasjon, skal der fremlegges regnskap. Jeg kan bare spekulere da jeg aldri har gjort dette selv; men jeg vil tro at det er en del bal med det. Man må se på det totale bildet - kanskje lønner deg seg ikke å ta inn reklame likevel?

 

Når det kommer til forvaltning av inntekt fra reklame, mener jeg et naturlig hensyn å ta er kostnaden med å drive forum. Det koster å ha hosting, og det koster og forbruke båndbredde hos leverandøren. Det fins endeløse variasjoner på dette, men fellesnevnern er at det koster penger. Dette bør dekkes av slike inntekter. Det er ikke urimelig å sette av noe til administrator heller.

 

Jeg ser flere nevner forvaltning av inntekter til jegerformål. Er dette et jegerforum, mer enn et generelt skyte- og våpensport forum? Om ikke, bør slike inntekter forvaltes likt for alle, på en slik måte at ingen "undergren" favoriseres økonomisk.

 

Det er ikke rent lite et fora med så mange gode brukere kan trenge penger til. Hva med å sette av en slant til advokathjelp, når brukerne kommer i knipe? (Urettmessig behandling av myndighet, osv..) Det er ny våpenlov på vei som tilsynelatende blir trødd ned over hodet på oss - uten at noen får uttale seg - kanskje kan mynt i kassen øke slagkraften ut i media/markedet? Idéene er mange, og det er sikkert tusen ting slike midler kan brukes til - men jeg mener det er svært viktig at det kommer til fordel for alle.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke imot reklame så lenge det ikke tar for mye plass, og at en må gjennom flere sider med reklame for å få frem det en egentlig er på jakt etter (forumet).

Ellers vil jeg si at jeg savner litt et oppslagsverk slik det var på Sluttstykket. Lister (linker) over forhandlere, produsenter, jakt tur arrangører etc.

Reklamen vil aldri få større fokus enn innholdet her på forumet.

 

Ad linkene du savner, vil jeg forsiktig foreslå at du begynner med dette, lager en ny tråd, ber folket bidra og du som trådstarter fortløpende oppdaterer første innlegg. Sorter gjerne i kategorier der dette er hensiktsmessig, som for eksempel;

 

Våpen og utstyr, generelt.

Rifler

Pistoler

Ladeutstyr

Bekledning

Jaktradio

osv

 

Veldig bra om bidragsyterne også beskriver linkens innhold i stikkordsform, så blir det enklere å gå rett på det man leter etter.

 

Vi skal ha en linksamling på portalen når denne kommer opp - jo tidligere arbeidet starter, jo tidligere blir listen utfyllende og klar til bruk. Tar du utfordringen? ;-)

Link to comment
Share on other sites

Må si meg enig i at eg er i mot generell reklame som kommer i posten, men reklamen på kammeret er relatert til det eg driver med, så denn oppsøker eg. Har spart mange hundre lapper på den her inne, og at kammeret får noe i kassa, det ser eg på som vinn vinn situasjon for oss begge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...