Jump to content

Erfaring - 22.match ammo


Think!

Recommended Posts

Så lenge CCI Standard funker i våpenet ditt, tviler jeg på at du får noen merkbar effekt av å bytte til dyrere ammo. Dersom du regelmessig skyter over 570 poeng på finpistol kan du ta dette opp til ny vurdering. Og selv da ville jeg fortsatt å bruke CCI som treningsammo.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er heller ikke verdensmester, men jeg har blitt norgesmester med CCI Std. På 50 m bruker jeg Eley, men det er mest fordi den Eleyen jeg har klikker noen ganger i min gamle FAS. Dermed er det bare på 50 m jeg kan bruke (den gule) Eleyen uten å risikere funkfeil.

Link to comment
Share on other sites

Ingen av de 3 du nevner gir noe bedre pressisjon enn CCI standard, er testet i alle klubbens 22 våpen + endel av medlemmenes våpen.

Koster bare MYE mer penger :evil:

 

Test : SK standard pluss og pistol match :wink:

 

Ofte går skiskytter-ammo svært godt i halvauto-pistoler :D

Link to comment
Share on other sites

Dette må du teste i ditt eget våpen.

 

Henvisning til resultater og ammo fra andre sine tester og våpen er etter min mening bare bullshit.

 

Til og med våpen av samme fabrikat kan foretrekke ulik ammo - dette er ned til det individuelle våpenet. For eksempel har jeg to Pythons som vil ha vidt forskjelig ammo.

 

Jeg har hatt en del ulike .22 våpen. Den forrige jeg hadde var en Benelli, og den ville bare ha SK. Nå har jeg en Sako, som ikke kan fordra hverken SK eller CCI. Jeg får bra resultater med RWS Pistol Target(? Den orange/svarte), men jeg har ikke testet mange flere - som er det jeg bør gjøre - og ja, i mitt eget våpen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...