Jump to content

Nytt løp og gamle patroner...


glockss

Recommended Posts

Så, omsider fikk levert børsa for å få nyt løp. Holdt på å rydde i roterommet og kom over 600+ skudd til børsa :( og jeg som trodde jeg hadde skutt opp alt.

 

Ammunisjon er selvladet og batchene varierer. Noen hylser er skutt 2 ganger, mens andre er på sin 12 omladning. Hva skal jeg gjøre mens jeg venter på nytt løp. Må uansett finne nye ladninger, skal jeg demontere og helpresse hylsene? Hylsene har aldri blitt helpresset, kun halspresset

Link to comment
Share on other sites

Ville venta og sett om skuddene gikk i det nye kammeret evt med en kontroll av friflukt. Om de er hardt ladet ville jeg også først ladet opp en stige for å sjekke maksladning i den nye pipa. Om du får et rommere kammer i den nye pipa vil hylsene strekke seg. Da er det kanskje ikke om å gjøre å bruke hylser (patroner) som er trimmet vesentlig fra før.

Er i ferd med pipebytte selv og har nokså mye hylser som er ladet om få ganger ennå. Sendte et par- tre skutte hylser med våpenet slik at børsemaker kan bruke disse ifm kamring slik at kammeret forhåpentligvis blir nokså likt det jeg hadde fra før. Det er iaf ikke om å gjøre at det blir mye trangere for da er det ikke sikkert en klarer å få skvisa hylsene nok med FL dien til å passe nytt kammer.

Synes vel egentlig at det er noe herk å ikke begynne med nye hylser i ny pipe, men når en har 100vis av hylser som er ladet 1-3 ganger, og ennå ikke trimmet, i . 300 synes jeg det er vel flott å la de gå i brombøtta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...