Jump to content

Gas checks i aluminium.


deerkiller

Recommended Posts

Har eid et sett som lager gascheks av alu ølbokser.

Syntes det var tungvint og aluminiumen var litt for tynn så de satt dårlig på kulebasen.

Mitt sett stansa ut med hammer og hullpipe og brukte ladepressa til forming.Syntes det tok for lang tid å produsere.Solgte hele sulamitten til en her på kammret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har handlet av "Ian" på ebay. Fungerer bra med alu. Har funnet noen få gc som er stanset for nærme den forrige, slik at det blir en halvmåne på siden. Til denne prisen aksepterer jeg noen få gc i svinn.

 

Ellers så er kobber-gc fra Gator helt 100% kvalitet, men betydelig dyrere enn alu fra Ian.

Link to comment
Share on other sites

Har sett kuler for krag av blankt metall,så en liten leverpostei gc tror jeg ikke er noe problem.Har handla 2 pakker fra Ian,så nå er det bare å støype kuler å vente på pakke.Fikk gode resultater med en Mimek 280 gr kule med Hornady gc i dag.Har også handla ei brukt kuletang type Mimek ,men i 300 grains utførelse.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg har nå testa gaschek i aluminium og vanlige kobber gascheks fra Hornady i min Ruger 77/44 rifle.

Det ser ut som om presisjonen er like god med begge typene og det er ingen blying i pipa med fulle ladninger med N110 krutt .

Presisjonen ligger på ca 75mm for 5 skudd på 100m med ei Mimek 280gr kule.

Handla aluminiums gaschek på E-bay for under halve prisen av kobber gaschek fra Hornady.Fikk mail fra selgeren at han ikke fikk selge flere gjennom E-bay.

Link to comment
Share on other sites

Har eid et sett som lager gascheks av alu ølbokser.

Syntes det var tungvint og aluminiumen var litt for tynn så de satt dårlig på kulebasen.

Mitt sett stansa ut med hammer og hullpipe og brukte ladepressa til forming.Syntes det tok for lang tid å produsere.Solgte hele sulamitten til en her på kammret.

 

 

Norske øl/brusbokser er tynnere en de kanerene har; mulig det går bedre med bokser fra Guinnes; de er endel tykkere enn vanlige bokser. et slit da å måtte drikke opp alt øllet..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...