Jump to content

Bolt carrier


BjornJ

Recommended Posts

Det er enormt mer sannsynlig at du finner noen i Europa som vil/kan sende til Norge enn i USA.

Brownells.no har både sluttstykkebærer, sluttstykkehoder og komplett sluttstykke til AR-15 til ikke så alt for ekkel pris. De kjører også kampanjer med jevne mellomrom.

 

Dersom du bestiller fra utlandet og tollen krever importtillatelse viser du til lovtekst som sier at sluttstykker ikke er reg.- eller kontrollpliktige, dvs.:

http://lovdata.no/forskrift/2009-06-25-904/§4a

 

Reg./kontrollpliktige våpendeler i Norge;

>Rifle:

Låskasse (på AR15, kun "rammestykke"/lower)

Pipe

 

>Hagle/kombinasjonsvåpen:

Baskyle

Pipe/pipesett

 

>Pistol:

Ramme

Sleide

Pipe

 

>Revolver:

Ramme

Pipe

Link to comment
Share on other sites

Ja, Brownells har ikke helt ublu priser, men jeg ser jo at det både kan bli billigere, eventuelt hvis man ønsker seg noe utenom vareutvalget her.

 

Jeg finner ikke noe i forskriftene som tar for seg noen spesifikke regler knyttet til sluttstykker. Sleider finner jeg, men ikke sluttstykker.

Link to comment
Share on other sites

Amerikanske nettbutikker sender nesten ingenting ut av landet lenger. våpendeler defineres i ytterste konsekvens som "alt som kan festes på et våpen"

Bolt er forøvrig registreringspliktig i Sverige, så du bør ikke bli tatt der med en i lomma om du tilfeldigvis skulle finne på å kjøpe en når du er på tur dit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...